معرفی کتاب؛

«خنده بر خون»

کتاب «خنده بر خون» به شرح زندگی و خاطرات سردار شهید «عیسی خدری» می‌پردازد که توسط «عباس باقری» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۴ - 16February 2021

«خنده بر خون»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «خنده بر خون» به شرح زندگی و خاطرات سردار شهید «عیسی خدری» می‌پردازد که توسط «عباس باقری» به نگارش درآمده است.

این کتاب در 3 فصل و 207 صفحه به رشته تحریر درآمده که به همت کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای استان سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده است.

در این کتاب می خوانیم: 

از جبهه که بر می‌گشت آرام و قرار نداشت. نمی توانست در خانه تاب بیاورد زیرا حال و هوای جبهه و دوستان رزمنده حتی هنگام استفاده از مرخصی با او بود در فرصت به دست آمده یا به روستاها می رفت و جوانها را برای حضور در جبهه تشویق می‌کرد و یا به دیدار خانواده های صبور شهدا و مجروحان جنگی می رفت.

یکبار که سردار حاج قاسم میر‌حسینی مجروح شده بود آقا عیسی برای دیدار ایشان به مرخصی آمده بود تا از این سردار دلاور در روستای زادگاهش عیادت کند. پس از بازگشت از خانه سردار در حالی که به شدت تحت تأثیر زندگی ساده و روستایی ایشان قرار گرفته بود مجدداً عازم جبهه شد. یکبار نیز به هنگام زخمی شدن سردار حاج محمد‌حسین پودینه یک گروه 35 نفری از برادران رزمنده را بسیج کرده بهمراه سردار فارسی به احوالپرسی ایشان رفته بود، اما به این اکتفا نکرد و بر اثر علاقه‌ای که به آقای پودینه داشت نزدشان ماند و تا بهبودی کامل از ایشان مراقبت کرد. او نمی‌توانست حقی را که سرداران و رزمندگان اسلام بر ما دارند ندیده بگیرند. ینابراین با عیادت از آن بزرگواران خود را تسلی می‌داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار