چهل سالگی سرو/

مروری بر زندگی‌نامه پاسدار شهید «اکبر آشتاب»

شهید «اکبر آشتاب» پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 12 آذرماه 1360 در عملیات طریق‌القدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ - 13February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اکبر آشتاب» در 20 فروردین‌ماه 1341 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 12 آذرماه 1360 در عملیات طریق‌القدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اکبر آشتاب» در 20 فروردین‌ماه 1341 در تبریز به دنیا آمد. پس از طی کردن دوران تحصیل دبیرستان به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و پس از گذراندن آموزش‌های پاسداری به عنوان مربی سلاح در آموزشگاه سیدالشهداء(ع) مشغول خدمت شد.

از آبان‌ماه 1359 به مدت 4 ماه در جبهه پاوه بود و سپس جهت تکمیل تخصص مربیگری به تهران رفت و پس از بازگشت به مربیگری ادامه داد و سرانجام به عنوان فرمانده ادوات تیپ عاشورا به سوسنگرد رفت.

این شهید والامقام در تاریخ 12 آذرماه 1360 در عملیات پیروزمندانه طریق‌القدس با مسئولیت فرماندهی ادوات در یک نبرد بی‌امان با دشمن در جبهه بستان بر اثر اصابت گلوله تانک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

آرزو دارم نمیرم تا هنگامی که دشمن را به لرزه بیاندازم تا بفهمد اسلام راستین فقط در پیروی از امام خمینی است و بس. آرزو دارم هنگامی که شهید می‌شوم ضربه‌ای به دشمن زده یاشم، محکم و فراموش نشدنی تا دشمن بفهمد ما عاشقان هرگز ساکت نخواهیم نشست.

و تو ای امام از ما راضی باش و خشنود که برای احیای دین و دفاع، جان‌مان را هدیه می‌دهیم تا اسلام و قوانین عدل گستر آن در سراسر جهان گسترش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار