معاون تربیت و آموزش ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بهره‌گیری از متدهای آموزشی بومی در ارتش/ در ارائه مطالب آموزشی پیشگام هستیم

امیر سرتیپ شیخ با بیان اینکه امروز ارتش در ارائه مطالب آموزشی پیشگام است، گفت: از متدهای آموزشی بومی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بهره می‌گیریم.
کد خبر: ۴۴۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳ - 26March 2021

اتونشر عید/ بهره‌گیری از متدهای آموزشی بومی در ارتش/ در ارائه مطالب آموزشی پیشگام هستیمامیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی در سطح ارتش با بهره‌گیری از غنای محتوایی و برنامه و متدهای آموزشی بومی همچنان ادامه دارد و هیچ‌گاه کنار گذاشته نشده است، اظهار داشت: قواعد کلی حاکم بر هنر جنگیدن در جنگ‌های کلاسیک ثابت است، اما ابزار آن تغییر می‌کند؛ لذا باید متناسب با ابزار جدید، تاکتیک‌های نوین رزمی را تعریف کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته مبانی آموزشی از شیوه‌ها و متد‌های غربی اقتباس می‌شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش آموزش‌های خود را متناسب با نیاز‌های عملیاتی، ابزار و تجهیزات و همچنین نوع تهدیدات طراحی کرد؛ در حالی که در این‌خصوص به ارتش آموزش داده نشده بود؛ اما خوشبختانه امروز در این زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشرو است.

امیر شیخ با اشاره به اینکه ارتش مأموریت‌های خود را در شرایط مختلف به نحو مطلوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: ارتش محل پرورش انسان‌های تأثیرگذار در شرایط بحرانی است و این مهم را در مأموریت‌های امدادرسانی جامه عمل پوشانده است.

معاون تربیت و آموزش ارتش در ادامه گفت: شرایط کرونایی تا حدودی بر کیفیت آموزش‌ها اثرگذار بوده است، اما ارتش جمهوری اسلامی این تنزل کیفی را در داخل یگان‌ها با گنجاندن برنامه‌های جایگزین جبران کرده است.

سرتیپ شیخ با تأکید بر اینکه آموزش در ایام شیوع ویروس کرونا در سطح ارتش جمهوری اسلامی حتی برای یک ساعت هم تعطیل نشده است، افزود: پرسنل آموزشی در سخت‌ترین شرایط کار آموزش و ارتقای سطح آمادگی و مهارت‌افزایی نیرو‌ها را انجام داده‌اند؛ چراکه امنیت، موضوعی حیاتی و غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار