در نشست شورای اقامه نماز بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شد؛

«نماز»؛ محور فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید در سال جدید

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در برنامه‌های سال ۱۴۰۰ بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه ویژه‌ای به موضوع نماز شده تا بتوانیم این فریضه الهی را آنطور که شایسته است، گسترش دهیم.
کد خبر: ۴۴۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ - 14February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهادف دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز (شنبه) در نشست شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران که در ساختمان معاونت فرهنگی و آموزشی این بنیاد برگزار شد؛ ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و حلول ماه رجب اظهار داشت: در روز‌های گذشته شاهد حضور متفاوت و شکوهمند مردم در جشن ورود به چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و ایرانیان یک بار دیگر نشان دادند که پای این نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و نه تنها مردم ایران بلکه همه دنیا به چشم دیدند که مردم برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی به میدان آمدند.

وی با تبیین مهمترین برنامه‌های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بنیاد، افزود: پویایی و نشاط ثمره اصلی نماز است؛ به همین جهت باید توجه و جدیت زیادی نسبت به مسئله نماز داشته باشیم و توجه و تعمق بیشتری نسبت به این موضوع صرف کنیم و بدانیم نماز موجب تقویت روحیه تعاون و همبستگی در سازمان می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای تشویق جوانان به نماز باید همه احساس مسئولیت کنیم، گفت: در برنامه‌های سال ۱۴۰۰ بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه ویژه‌ای به موضوع نماز شده تا بتوانیم این فریضه الهی را آنطور که شایسته است گسترش دهیم.

سردار سلیمانی گفت: اقامه نماز باید در بنیاد در رأس امور باشد و بی توجهی به آن به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. بدون تعارف هر چه داریم از نماز داریم و باید شکرگزار این فریضه الهی باشیم. باید توجه کنیم که در امر به معروف و نهی از منکر هم زمینه اصلی نماز است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تصریح کرد: برگزاری جشنواره نماز و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در این حوزه و برگزاری جلسات با مراکز استانی و نماینده تهران بزرگ در اولویت‌ها و برنامه‌های اجرایی شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

فریده اولاد قباد مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه این نشست گفت: در اجرای برنامه‌های ترویج و توسعه فرهنگ نماز باید از همکاری و ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.

وی افزود: نماز و قرآن دو مقوله دینی جدایی‌ناپذیر هستند که در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید با ظرافت و دقت مضاعفی مورد تأکید قرار گیرند و از سوی دیگر تعیین بازه زمانی سیاست‌گذاری‌های مطرح شده در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

اولاد قباد ادامه داد: نکته بسیار مهم در حوزه نماز این است که کار برای این فریضه الهی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اخلاقی را به دنبال دارد. باید برای ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی بیش از پیش کار کنیم. فضای مجازی بستر مناسبی در میان جوانان است که باید از این موقعیت به خوبی استفاده کرد.

در پایان این نشست که با حضور عباس کاهه مدیر کل دفتر نمایندگی، ولی فقیه و رییس شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان سایر سازمان‌ها برگزار شد مصوبات بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بررسی شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار