تحلیلگر عراقی: سکوت بغداد در قبال رفتار سفارت آمریکا مشکوک است

یک تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره به تحرکات مشکوک سفارت آمریکا در بغداد از سکوت دولت عراق در قبال این تحرکات انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۴۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ - 14February 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق تأکید کرد که رفتار سفارت آمریکا و استفاده آن از سامانه دفاعی و تیراندازی‌های بی‌هدف، با سکوت دولت «مصطفی الکاظمی» مواجه شده است.

الکعبی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که سکوت دولت در قبال این رفتار‌های سفارت آمریکا به گونه‌ای است که گویی این سفارت در کشور دیگری است نه در عراق.

وی افزود: با وجود تحرکات مشکوک سفارت آمریکا و قرار گرفتن یک پایگاه نظامی در داخل آن که حاوی هواپیما‌های جنگی، نمی‌توان عنوان سفارت به آن داد، بلکه به مرکز فرماندهی نظامی آمریکا تبدیل شده است.

الکعبی همچنین گفت که وجود سامانه دفاع هوایی «سی -رام» (C-RAM) در ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز با سکوت دولت الکاظمی مواجه شد و بغداد هیچ واکنشی به آن نشان نداد.

این تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که موشک‌های سامانه دفاع هوایی در سفارت آمریکا در بغداد و پرواز مستمر هواپیما‌های آمریکایی در اطراف منطقه سبز باعث وارد آمدن صدمه به منازل اطراف و رنجش ساکنان مناطق نزدیک به سفارت شده است در حالی‌که سکوت دولت الکاظمی در برابر این رفتار‌ها نیز مشکوک است و به گونه‌ای است که گویی این سفارت آمریکا در کشور دیگری واقع شده نه در عراق.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار