شهید «غلامحسین شمعچیان»:

ما را همیشه و در همه وقت دعا کنید

شهید «غلامحسین شمعچیان» در فرازی از وصیت‌نامه خود خطاب به همسرش نوشته است: همسرم، به همه سفارش کن ما را همیشه و در همه وقت دعا کنند، تمام برادران‌مان را در جبهه و به خصوص امام و رهبرمان را دعا کنید.
کد خبر: ۴۴۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 14February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «غلامحسین شمعچیان» در اول مهرماه 1339 در تبریز به دنیا آمد. وی قبل از انقلاب در مراسمات مذهبی و مساجد شرکت می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 15 مردادماه 1361 در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب به آرزوی خود که همان شهادت بود دست یافت.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «غلامحسین شمعچیان» در اول مهرماه 1339 در تبریز به دنیا آمد. وی قبل از انقلاب در مراسمات مذهبی و مساجد شرکت می‌کرد. در زمان انقلاب نیز در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه رژیم شاه فعالانه شرکت می‌کرد و از جمله افرادی بود که روز فرار شاه خائن، مجسمه او را در میدان دانشسرای تبریز به زمین کشیدند.

پس از انقلاب به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در تاریخ 25 مردادماه 1360 به مدت یکسال در آموزشگاه سیدالشهداء (ع) تبریز به تدریس نیروها در دروس تخریب مشغول شده و پس از آن نیز به عنوان فرمانده دسته در عملیات‌ها شرکت می‌کرد.

این شهید والامقام در تاریخ 15 مردادماه 1361 در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب برای شناسایی رفته بود که بر ثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از 28 سال در اردیبهشت‌ماه 1389 به وطن بازگشت و در گلزار سهدای وادی رحمت تبریز در جوار دوستان شهیدش آرام گرفت.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

همسرم، به همه سفارش کن ما را همیشه و در همه وقت دعا کنند. تمام برادران‌مان را در جبهه و به خصوص امام و رهبرمان را دعا کنید. از فرزندمان مثل چشمان خویش مراقبت کن و با وضو و دعا به او شیر بده و او را یک مرد شجاع و بی‌باک و مومن به جامعه تحویل بده.

همان‌طور که پیمان با خدا بسته‌ایم سربازی برای خدا باشد، انشاءالله. همیشه بگذار اذان در وقتش از رادیو پخش شود تا از آن کلبه فقیرانه صدای اذان بیاید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها