معاون وزیر علوم:

فراز و فرود‌هایی که انقلاب تجربه کرده نشان از پویایی جامعه اسلامی دارد

غلامرضا غفاری گفت: فراز و فرود‌هایی که انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال تجربه کرده، نشان از پویایی جامعه اسلامی دارد.
کد خبر: ۴۴۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ - 14February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه طلوع فجر رادیو انقلاب اظهار داشت: داشتن امنیت و آرامش موضوعات بسیار مهمی است که نیاز همه جوامع و افراد است که برای تحقق آن در درجه اول نیاز به تعامل دستگاه‌هایی دارد که در این مهم نقش بیشتری عهده‌دار هستند.

معاون فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات فناوری ادامه داد: چهار دهه از انقلاب اسلامی سپری شد و با توجه بیانیه گام دوم انقلاب ایران وارد فاز جدیدی شده است به رغم همه فراز و فرود‌ها انقلاب اسلامی با موفقیت چهار دهه اول را پشت سر گذاسته است.

وی عنوان کرد: فراز و فرود‌هایی که انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال تجربه کرده است نشان از پویایی جامعه اسلامی داشته و نشان می‌دهد که انقلاب برای گذر موفق از فراز و فرود‌ها تمام تلاش خود را کرده است.

غفاری اضافه کرد: در سال ۵۷ در برابر هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۴۰۰ دانشجو داشتیم در حالی که این رقم امروز به سه هزار و ۸۰۰ دانشجو در برابر هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۵۷ تنها ۱۰ درصد دانشجویان در تحصیلات تکمیلی امکان ادامه تحصیل داشتند که امروز بیش از ۳۰ درصد دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی حضور دارند.

معاون فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات فناوری اظهار کرد: امروز در سطح کشور ۴۵ پارک علم و فناوری در حال فعالیت هستند که حلقه واصل بین دانشگاه و تامین نیاز‌های تولید به ویژه بخش صنعت است.

وی تشریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مبنا‌های مناسب برای ایجاد اشتغال به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است، که در سال ۹۲ این شرکت‌ها تنها ۵۲ شرکت را شامل می‌شد، اما امروز بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

غفاری خاطر نشان کرد: امروز تعداد ۱۸۱ هزار دانش‌آموخته‌های دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار