كارشناس ارشد مسائل غرب آسیا:

فعال‌سازی مجدد تروریست‌ها در غرب آسیا نقشه جدید دموکرات‌هاست

سید افقهی فعال‌سازی مجدد تروریست‌ها را نقشه دموکرات‌ها دانست و بیان کرد: غربی‌ها قصد دارند با نام یا نقشه‌های دیگر بتوانند جبهه‌های دیگری ایجاد کنند تا به اهداف ذکر شده خود دست یابند.
کد خبر: ۴۴۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ - 14February 2021

فعال‌سازی مجدد تروریست‌ها در غرب آسیا نقشه جدید دموکرات‌هاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سیدهادی سیدافقهی» کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی از ایجاد تشکیلات نیابتی از سوی آمریکا و شرکای غربی و عربی خود در سال‌های دور در منطقه غرب آسیا خبر داد و در تشریح اهداف این اقدام اظهار داشت: آن‌ها با این کار هم از اسلام چهره‌ای خشن و متوحش ترسیم می‌کنند و هم جنگ نیابتی را به جای کشته شدن سرباز‌های آمریکا راه می‌اندازند. آن‌ها به جای هزینه در جنگ، از افراد جاهل و افراطی و همچنین تفکرات وهابی استفاده کردند.

وی آغاز جریان‌های افراطی از سال ۲۰۱۱ تاکنون را راند نخست جنگ نیابتی غربی‌ها علیه ایران دانست و عنوان کرد: به گواهی کلینتون، مبتکر و موسس گروه‌های تروریستی در غرب آسیا، دموکرات‌های آمریکا بودند. جو بایدن با ۷۰ درصد تیم اوباما و با همان رویکرد تقویت گروه‌های تروریستی و اعمال فشار از طریق جنگ نیابتی، قصد ورود به نبرد سوریه را دارد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اروپایی‌ها قصد دارند بشار اسد را از معاملات سیاسی سوریه حذف کنند، اظهار کرد: غربی‌ها قصد دارند سوریه را در اختیار بگیرند و یک رژیم آمریکایی و صهیونیستی را در اختیار داشته باشند و یا اینکه این کشور را تقسیم کنند. در شهر ادلب سوریه تروریست‌ها قرار دارند و در شمال شرق این کشور نیز آمریکایی‌ها حضور دارند که یک نیروی تروریستی را آموزش می‌دهد.

وی فعال سازی مجدد تروریست‌ها را نقشه دموکرات‌ها دانست و بیان کرد: غربی‌ها قصد دارند با نقشه‌های مختلف جبهه‌های دیگری ایجاد کنند تا به اهداف ذکر شده خود دست یابند.

سید افقهی از همراهی برخی از کشور‌های مرتجع عربی با آمریکا گفت و افزود: البته ائتلاف اعراب در این جبهه دچار گسست شده است و باید منتظر ماند و دید آیا بایدن این جبهه تفکیک شده را مجدداً باز خواهند گرداند یا تاکتیک دیگری پیش خواهد گرفت. 

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار