هنیه: جامعه بین المللی به نتایج انتخابات فلسطین احترام گذارد

رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به امیر قطر گفت که دوحه از طریق رابطه با جامعه بین المللی به فلسطینی‌ها اطمینان خاطر دهد که رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین دخالت نمی‌کند و جامعه بین المللی هم به نتایج آن احترام می‌گذارد.
کد خبر: ۴۴۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ - 14February 2021

هنیه: جامعه بین المللی به نتایج انتخابات فلسطین احترام گذاردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به امیر قطر از این کشور خواست که از طریق رابطه با جامعه بین المللی بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از هرگونه دخالت در فرآیند انتخابات به ویژه در قدس اشغالی فشار آورد.

«اسماعیل هنیه» در این نامه، قطر را به عنوان یکی از کشور‌های ضامن توافق میان گروه‌های فلسطینی (در کنار مصر ترکیه و روسیه) در جریان جزئیات مربوط به روند و نتایج گفت‌وگوی قاهره قرار داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که تصمیم این جنبش برای مقطع پیش رو، پیشبرد روند آشتی ملی فلسطین از طریق برگزاری انتخابات سراسری سه‌گانه شامل انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاستی و المجلس الوطنی (شورای ملی) فلسطین است.

در نامه هنیه آمده است: «من به نقش امیدوارکننده قطر در این انتخابات اشاره می‌کنم که به منظور حصول اطمینان از برگزاری انتخابات در تاریخ‌های مشخص شده طبق فرمان ریاست تشکیلات خودگردان و اطمینان از آزادی و شفافیت انتخابات در کرانه باختری و نوار غزه بر آن تکیه شده است تا قطر هم بر جامعه بین المللی فشار آورد تا رژیم اشغالگر در برگزاری انتخابات یا فرآیند انتخابات به خصوص در قدس اشغالی مداخله نکند».

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از قطر خواست در نظارت بر انتخابات فلسطین مشارکت کند و از جامعه بین المللی بخواهد که به نتایج انتخابات احترام گذارد و موضع پس از انتخابات ۲۰۰۶ که به اراده ملت فلسطین احترام گذاشته نشد، تکرار نشود.

هنیه ضمن تاکید بر پایبندی حماس به توافق میان گروه‌های فلسطینی گفت: «حماس بر اساس مسئولیت ملی خود برای فراهم کردن فضای آزاد برگزاری انتخابات که بیانگر چهره متمدن ملت فلسطین است، عمل خواهد کرد».

حماس در آخرین انتخابات مجلس قانون‌گذاری فلسطین در سال ۲۰۰۶ پیروز شد، اما برخی کشور‌ها نتیجه را نپذیرفتند و در نتیجه آن میان فتح و حماس درگیری شد که شکاف سیاسی میان این دو جنبش اصلی فلسطینی را تا به امروز به همراه داشته است.

چهارده گروه فلسطینی در مدت اخیر طی چندین دوره نشست در قاهره بر لزوم برگزاری انتخابات به عنوان یک فاکتور رفع شکاف سیاسی فلسطین و تحقق آشتی ملی تاکید کردند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار