یادداشت/ حجت‌الاسلام‌ شیرازی

تکلیف مردم در انتخابات

مردم خوب کشورمان باور دارند، انتخاب اصلح یعنی انتخاب فردی که کاردان، کارآمد، باتقوا، دشمن‌شناس، استکبارستیز و مدافع حقوق مظلومان و محرومان است.
کد خبر: ۴۴۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ - 14February 2021

تکلیف مردم در انتخاباتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی شیرازی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در یادداشتی آورده است:

انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی است. مردم مکلفند که در امور کشور و امور سیاسی دخالت کنند. سرنوشت جمهوری اسلامی ایران، سرنوشت همه ملت است. مراجع و علمای بزرگ تا طبقه‌ی دانشجو و کارگر و کشاورز و بازاری و کارمند، تمام آقایان و خانم ها، همه و همه مسئول سرنوشت ایران و اسلام هستند. هیچ عذری برای کنار نشستن و شرکت نکردن در انتخابات وجود ندارد. عدم حضور و مسامحه، گناه کبیره است.

انتخاب اصلح هم یک تکلیف دینی و الهی است. مردم عزیز کشور باید بگردند و بین خود و خدا حجت پیدا کنند و بعد با خیال راحت بروند و رای بدهند. آنان که با درایت و رشد سیاسی خود، نظام مردم‌سالاری دینی و ارزش‌های والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته اند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده‌اند، به یقین، قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح و شایسته را دارند.

مردم عزیز ایران باور دارند که انتخاب اصلح؛ یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام ناب محمدی و حیثیت آن دارد و همه چیز را می‌فهمد، احتیاجات کشور را می‌شناسد، سیاست اسلام را می‌فهمد و مطلع به مصالح و مفاسد به جمهوری اسلامی ایران است.

مردم خوب کشورمان باور دارند، انتخاب اصلح یعنی انتخاب فردی که کاردان است، کارآمد است، باتقواست، دشمن شناس است، استکبارستیزی است، مردم‌دار است، مدافع حقوق مظلومان و محرومان است، ولایت‌مدار و ولایت محور است، ساده زیست است، متعهد است، متعبد است. حامی مبانی خط امام است.

تکلیف مردم این است که اصلح و لایق را انتخاب کنند؛ ولو این شخص شایسته و لایق، جزو گروه و حزب آنان نباشد. اگر همه مردم اصلح را انتخاب کردند، معلوم می‌شود که کارشان بر اساس تربیت صحیح اسلامی و برای خداست.

انتخابات، یک امتحان بزرگ و زیبای دینی، اخلاقی، مردمی، ملی و اسلامی است. حضور در انتخابات برای انتخاب فردی اصلح، اجر بزرگی دارد و موجب ثواب فراوان است. مردم باید با امید به خدا و توکل به پروردگار و با احساس مسئولیت، با شور و شوق، به پای صندوق‌های رای بروند و رأی خود را در داخل صندوق بریزند و با عده بالایی در این آزمایش بزرگ الهی شرکت کنند و سهم خود را در آینده نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا نمایند و دین خود را به کشور و انقلاب ادا کنند و دشمن را زخم خورده و ناامید سازند.

مردم عزیز و فهیم کشور باید بدانند جمع شدن آرای زیاد در انتخابات خیلی مهم است. حضور گسترده و حداکثری، رای به استقلال و پیشرفت کشور، رای به آزادی و مردم سالاری دینی، رای به تبعیت از نظام و همراهی با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و رای به حفظ حیثیت اسلام به حفظ مصالح ایران است.

دشمنان ملت ایران و در رأس آن آمریکای جنایتکار، می‌خواهند انتخابات در ایران با استقبال عمومی و حضور حداکثری مواجه نشود. آنان برای رسیدن به این آرزو، دست به هر ترفندی می‌زنند. گاهی دم از تقلب در انتخابات می‌زنند، گاهی بذر تفرقه و کدورت می‌پاشند، گاهی با اتهام زنی، سعی در تخریب چهره اصلح دارند.

مردم نباید بگذارند که فضای انتخابات و فضای کدورت و دوگانگی یا چندگانگی شود، نباید بگذارند که در انتخابات نامزدی متهم شود یا مورد اهانت قرار بگیرد. مردم باور دارند که آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن از بزرگ‌ترین گناهان کبیره است و موجب سلب عدالت می‌گردد.

همه مردم باید در کنار هم در یک صف و به سوی یک مقصد و هدف حرکت کنند. از تفرقه و تشتت احتزاز نمایند. خدای مهربان و حکیم را شاهد و ناظر بدانند و با تبلیغاتی منطقی، عاقلانه و مستدل، به انتخاباتی باشکوه و زیبا و عظیم، لباس اجرا بپوشند.

مردم عزیز ایران باید با درایت و حکمت و شور و شوق وصف ناپذیر، انتخابات را کاری بزرگ بدانند که خود در آن سهیم و شریک‌اند؛ و با شرکت در آن، آینده امور اجرایی کشور، اداره کشور و اقتصاد کشور، فرهنگ کشور، مسائل اجتماعی و انسانی کشور را به دست می‌گیرند.

انتخابات مال مردم است، حق مردم است، تکلیف مردم است. خودشان باید سرنوشت خود را مشخص کنند، خودشان باید رئیس جمهور را برگزینند، نماینده مجلس و شورای شهر را انتخاب کنند، نماینده مجلس خبرگان رهبری را انتخاب نمایند. بر کار آن نظارت دائمی داشته باشند. حرف‌ها و وعده‌های آن‌ها را پیگیری نمایند. از منتخب یا منتخبین خود بخواهند به وعده خود در دوران تبلیغات انتخاباتی جامعه عمل بپوشانند.

شورای نگهبان نیز یک مجموعه عادل، مومن، مورد اعتماد، مواظب و ناظر بر انتخابات آنان نیز، بایستی مردم را در این مسیر بزرگ راهنمایی کنند و با نظارت جدی بر کار منتخبین، یاور مردم عزیز ایران باشند.

مطمئنم با درایت اعضای شورای نگهبان و مسئولین اجرایی کشور، چونان دهه‌های گذشته این بار نیز انتخابات در ایران انتخاباتی سالم زیبا و باشکوه خواهد بود و با حضور گسترده مردم در آن و با انتخاب اصلح همه نقشه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار