قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد؛

افزایش گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در سال آینده

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به افزایش گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در سال آینده گفت: گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تا سال 1400 به بیش از 10 هزار گروه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۴۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ - 14February 2021

افزایش گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در سال آیندهبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «روح‌الله میرزایی» قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با آسیب‌شناسی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: فعالیت خبرنگاری به صورت ذاتی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر است و خبرنگاران به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر محسوب می‌شوند.

وی خبرنگاران را پرچم‌دار این فریضه الهی در جامعه دانست و گفت: شغل خبرنگاری در راستای جهاد و مجاهدت در راه خدا و تحقق مطالبات مردم است، چراکه بسیاری از مردم از طریق خبرنگاران مطالبات خود را از مسئولان پیگیری می‌کنند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر تبیین و تشریح فعالیت فرهنگی این فریضه الهی در جامعه افزود: فرهنگ و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به حجاب و پوشش آحاد جامعه محدود شود بلکه باید این فرهنگ در جامعه در ابعاد گوناگون تبیین و تشریح شود.

میرزایی اجرا و عملیاتی شدن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را شیرین‌ترین، جدیدترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‌های تعامل اجتماعی دانست و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود، حتی از جهاد هم بالاتر است چراکه پایه دین را محکم می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی، علیه این فریضه الهی برنامه حرفه‌ای تدوین و ارائه می‌کنند افزود: دشمنان و معاندان نظام با سوء استفاده از این فرهنگ و فریضه الهی، اهداف خود را محقق می‌کنند چون این فرهنگ در جامعه پویا و زنده نیست.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه نقد مسئولان در راستای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است افزود: عده‌ای نمی‌خواهند این فریضه الهی به جایگاه اصلی خودش برگردد و می‌خواهند در همان معنای حداقلی بماند.

حجت‌الاسلام میرزایی، با بیان اینکه ممنوع شدن صید ترال در خلیج‌فارس که به ذخائر آبزیان صدمه وارد می‌کند در راستای تحقق این فریضه الهی است تصریح کرد: با مطالبه‌گری برخی از جوانان در صید ترال آبزیان خلیج‌فارس، این مهم در دستور کار قرار گرفت و ضمن لغو قراردادها، این گونه صید آبزیان ممنوع شد.

وی با بیان اینکه اهانت به مسئولان در حوزه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نیست افزود: بی‌ادبی در فرهنگ شیعه و اسلام جایگاهی ندارد، و اگر فضای نقد منصفانه در جامعه فراهم باشد اینگونه مشکلات که به مسئولان توهین شود پیش نمی‌آید.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، نقد کردن مسئولان را حق مسلم مردم دانست و تأکید کرد: باید فرهنگ نقدپذیری و مطالبه‌گری بر اساس قانون در جامعه نهادینه و ترویج شود.

میرزایی از راه‌اندازی سامانه امین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و بیان کرد: سامانه امین این نهاد در راستای شکل‌گیری گروه‌های جهادی تخصصی ایجاد شده و تاکنون یک‌ هزار و 300 گروه جهادی تخصصی در 16 عرصه در استان‌ها فعال شده‌‌اند.

وی با اشاره به افزایش گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در سال آینده تصریح کرد: گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تا سال 1400 به بیش از 10 هزار گروه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار