تأکید الوفاق بحرین بر مسالمت‌آمیز بودن مسیر تا تحقق اهداف انقلاب

جمعیت الوفاق بحرین با انتقاد از نظام سیاسی یک‌جانبه‌گرایانه در این کشور، بر تلاش و حرکت به سوی اهداف انقلاب و ایجاد نظام فراگیر تأکید کرد.
کد خبر: ۴۴۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 14February 2021

تأکید الوفاق بحرین بر مسالمت‌آمیز بودن مسیر تا تحقق اهداف انقلاببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین نهاد مردمی مخالف سیاست‌های آل خلیفه در دهمین سالگرد شروع انقلاب بر ادامه مسیر تا تحقق اهداف و مطالبات مشروع مردم این کشور تأکید کرد.

این جمعیت در بیانیه خود بر ادامه مسیر خود تا تحقق اهداف تعیین شده آن هم به کمک ابزارها و روش‌های مسالمت‌آمیز تأکید کرد و گفت که تجربه 10 سال ایستادگی، استواری، بذل و جانفشانی و استمرار مطالبه حقوق مشروع و مطالبات عادلانه، باعث افتخار و سربلندی است که بیانگر آن است مردم بحرین حائز عناصر و پایه های های عزم، استقامت و اعتقاد به نیاز به ساخت کشوری عادل‌محور و قدرتمند است که بتواند الگویی زنده برای ثبات، توافق ملی، توسعه، پیشرفت و در آغوش گرفتن همه و امید به آینده و مدیریت خوب منابع و ثرت های کشور و هدایت عناصر قوت در مسیر درست ارائه کند که وطنی امن، قوی، پیشرفته و دربرگیرنده تمامی تنوع ها و اقشار جامعه را فراهم آورد که بتواند در ردیف کشورهای نمونه جهان قرارگیرد و امید و آرزو و چشم اندازی برای بلند مدت داشته باشد.

بیانیه هشت‌بندی الوفاق بحرین بدین شرح است:

اول: اهداف جنبش مردمی بحرین اهدافی متعالی و برخواسته از اصول اسلامی است که به آن معتقدند می باشد؛ اهدافی که چارچوب آن وطن، ارزش‌ها و آرمان‌های آن همان ارزش‌های جهانی اند و در لوای تمامی ادیان الهی گنجیده و مورد تایید و حمایت تمامی قوانین و میثاق های بین المللی هستند.

استفاده از روش ها و ابزارهای مسالمت آمیز در مسیر انقلاب

دوم: مسیر و راهی که مردم بحرین اتخاذ کرده‌اند که همان استفاده از روش ها و ابزارهای مسالمت آمیز در حرکت است با تمامی ارزش های انسانی، عقلایی و فطری سازگار است و این نوع از انتخاب بیانگر حس مسوولیت پذیری بالا، میهن پرستی در حد پیشرفته و تعهد مذهبی فزاینده است که از کفایت مندی، مسوولیت پذیری ملی مردم بحرین در برابر استبداد و دستگاه رسمی ظلم و خشونت حاصل شده.

سوم: این تجربه 10 ساله تمامی طرف‌های محلی، منطقه‌ای و بین المللی را در موضع ناامیدی از امکان نرمش یا عقب نشینی مردم بحرین قرار داده و به موضع و قبول ضرورت و تحکیم اراده بحرینی ها براى بدست گرفتن اداره امور کشورشان قرار داده است و اینکه مردم باید منبع اصلی و واقعی قدرت باشند و بتوانند آینده سیاسی خود را با مشارکت و اجماع ملی رقم زنند و این ده سال اثبات می‌کند که بحرینی‌ها از روحیه و عزمی راسخ برای ادامه حرکت مسالمت آمیز برخوردارند آن هم بدون در نظر گرفتن هزینه ها و شرایط (سختی) که برایشان ایجاد می شود؛ زیرا اهداف بزرگتر و عالی تر از این مسائلند.

چهارم: جنبش بحرین در مسیر ایجاد اصلاحات و نه فساد و در پی احقاق حق و خروج کشور از بحران ها و گرفتاری ها است. این جنبش برای ایجاد تفرقه، ویرانی یا هرج و مرج به وجود نیامده بلکه هدف آن اصلاح بنیادی، اصلاح شرایط حاکم بر کشور و بازگرداندن روابط بین مردم و حاکمیت به مسیر عدالت، انصاف و مشارکت سیاسی است.

ایجاد نظامی سیاسی فراگیر در بحرین

پنجم: مردم بحرین آرزومند نظامی سیاسی هستند که همه‌ی ملت را فراگیرد، به ظلم در حق هیچ کسی برنتابد، به عدالت پایبند باشد، ثروت‌ها و آزادی را حفظ و حمایت کند، فساد، دغل‌کاری، بی پروایی، توطئه، بردگی و درگیری و افزایش اختلافات را پایان دهد و به برادری، صلح، ثبات، حاکمیت ملی، رفاه شهروندان، آسایش میهن، پیشرفت، امنیت، قدرت ، کار و فعالیت و ساخت و رویش مشترک را تحقق بخشد.

ششم: ادامه وضعیت بحرانی و یک جانبه‌گرایی در انجام امور کشور، نهاد رسمی (رژیم) را به سمت اشتباهات بیشتر استراتژیک سوق می دهد که به لزوم ایجاد فشار و اصرار بر ضرورت مشروع، ملی و انسانی برای ایجاد اصلاحات و تغییر بنیادی می افزاید. همه این‌ها تأیید می‌کند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد. بر این اساس همه قوانین، رویه‌ها و اقدامات رسمی رژیم تهدیدی برای وطن، حاکمیت و ثروت های کشور است، از جمله مسئله عادی سازی با دشمن صهیونیستی، تبعیض ، آزار و اذیت، دیت دارزی و تعدی به حریم خصوصی و ویژه اوقاف (شیعیان) و تعدی به دارایی‌های کشور مانند پرونده بازنشستگی، مالیات و تصمیم سازی های پولی-مالی ای که به مصلحت ملی نیستند.

هفتم: خواسته‌ها و آرزوهای مردم بحرین به منزله ستون فقرات این کشور هستند که بدون آن عضو سالم برای این بدن باقی نخواهد ماند. طولانی سدن مسیر و گذر سالها بر عزم مردم افزوده و دایره افرادی را که به ضرورت اصلاح و تغییر و تشکیل زنجیره حقیقی برای ایجاد توافق، ثبات، پیشرفت و سازندگی معتقدند گسترش می دهد، تکبر و استکبار ورزی، و لجاجت مایه تخریب وطن، نفی حقیقت و کشاندن کشور به سقوطی که شاید سابقا کند بوده اما اکنون با سرعت بیشتری به سمت آن در حرکت است.

هشتم: آنچه بحرینی‌ها می خواهند پیروزی و بُرد و صلح و خیر و پیشرفت برای همه است و برنده و پیروز آن همه شهروندان بحرینی اند و میخواهند که بجای ظلم و خشونت تفاهم، گفتگو و توافق رمز همگرایی بین همگان باشد، ظلم و خشونت روش‌هایی کهنه اند که شکست آنها ثابت شده است. شرط بندی روی عنوان و موضوعات کاذب و قرائتهای غلط از تاریخ، جغرافیا و آینده اشتباه ست، زیرا نتایج آن از قبل مشخص ست، حتی اگر نتایجش به تأخیرافتد نه به مصلحت حکومت ست و نه کشور.

10 سال پیش رژیم آل خلیفه در چنین روزی با درخواست کمک نظامی از عربستان سعودی انقلاب مردم بحرین را به شدت سرکوب و رهبران آن را زندانی یا تبعید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار