زندگی‌نامه شهید «محمد صادق خداداد لشکری»:

از فرار از خدمت سربازی تا شهادت در راه اسلام

شهید «محمد صادق خداداد لشکری» پس از آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک کشورش راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی درنهایت در تاریخ 12 بهمن‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ - 15February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمد صادق خداداد لشکری» 25 تیرماه 1336 در تبریز چشم به جهان گشود. پس از آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک کشورش راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی درنهایت در تاریخ 12 بهمن‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از زندگی‌نامه شهید:

شهید «محمد صادق خداداد لشکری» در 25 تیرماه 1336 در تبریز چشم به جهان گشود. یک سال از اولین جرقه‌های انقلاب نگذشته بود که پدرش به تهران منتقل شد. محمدصادق در سال 1356 به خدمت سربازی اعزام می‌شود و در روزهایی که در بطن خود هزاران حادثه آتش و خون داشت در پادگان شهرستان مرند مشغول خدمت سربازی می‌شود.

او اعلامیه‌های حضرت امام را با جان و دل خوانده و به دیگر دوستان سربازش می‌سپارد و چندی نگذشته مروج عقاید و افکار متعالی حضرت روح‌الله می‌شود. تبریز روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشت آن روزها محمدصادق نگهبان پمپ بنزین محله یکه دکان بود که اعلامیه امام را به دستش می‌سپارند و او بی‌درنگ به مردم می‌پیوندد. اعلامیه امام حاوی پیام به سربازان بود که نوشته بود محل خدمت خود را ترک کنید و به سیل توفنده مردم بپیوندید.

پدرش می‌گوید چندین روزها با لباس مبدل می‌گشت که بالاخره خون‌ها به ثمر نشست و انقلاب پیروز شد. هنوز سرمست از پیروزی بود که امام به سربازان دستور بازگشت به محل خدمت را دادند که او دوباره به سربازخانه بازگشت.

در فروردین‌ماه سال 1358 خدمت را تمام و در کنکور شرکت کرد که برای تحصیل در دانشگاه کانادا قبول می‌شود اما او دانشگاه را به مقبول بودن درگاه خدایی فدایی می‌کند چرا که جنگی ناخواسته گریبانگیر مردم سرمست از پیروزی را دوباره فرا گرفته بود.

جنگ تاره شروع شده بود که تبریز صحنه تاخت و تاز حزب خلق مسلمان شد و شهید مظلوم آیت‌الله مدنی اسیر قومی ظالم و منحرف شد. محمدصادق تردید رفتن به کانادا برای ادامه تحصیل را با پیوستن به سبزپوشان سپاه پاسداران به کلی برطرف کرد، او می‌گفت وقتی در مملکت دین و ناموس در خطر است، دانشگاه چه معنی دارد.

این شهید والامقام در سال 1359 به مهاباد اعزام شد و بیش از 5 سال در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمن بعثی جنگید و سرانجام در 12 بهمن‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار