چهل‌سالگی سرو/

نگاهی به زندگی شاعر و معلم شهید «حسین ارسلان» + دستنوشته‌های شهید

شهید «حسین ارسلان» ۲۵ بهمن ۱۳۲۴ در شهرستان یزد به دنیا آمد. سرانجام ۲۰ آذر ۱۳۶۴ به عنوان نیروی واحد تبلیغات در جزیره مجنون به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ - 15February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، معلم و شاعر شهید «حسین ارسلان» متخلص به شهید «رخشا» ۲۵ بهمن ماه ۱۳۲۴ در شهرستان مذهبی یزد تولد یافت، محیط اعتقادی و آموزش‌های پدرش حاج علی اصغر او را آشنا و شیفته مکتب اهل بیت (ع) کرد و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) با دوبار شرفیابی و زیارت مرقد پاک آن بزرگوار در وجود این شهید شعله ور شد.

خانه پدری این شهید بزرگوار مرجع روحانیون یزد بوده است و شهید رخشا سوز و گداز‌های درونی خود را با مطالعه کتب دینی و دیوان اشعار بزرگان تسلی می‌داد.

وی در سن ۲۲ سالگی در سال ۱۳۴۶ بعنوان سپاهی دانش در روستای گلیرد طالقان مامور به خدمت فرهنگی شد و یک سال از حساس‌ترین دوران خدمت خویش را همجوار محضر حضرت آیة الله طالقانی (ره) سپری کرد و شیفته بیانات و اندرز‌های آن استاد گرانقدر شد.

 شهید حسین ارسلان در سال ۱۳۴۸ ازدواج می‌کند و در اواخر سال ۵۹ به رفسنجان آمده و در آموزش و پرورش رفسنجان مشغول بکار می‌شود. وی به دلیل سوابق قبلی و آشنای پدرش با آیات عظام، مأمور پخش اطلاعیه‌ها و نوار‌های مذهبی شد. در زندگی پرفراز و نشیب خود از تلاش و کوشش و همدردی با درد آشنایان کوتاهی نمی‌کرد.

خدمات صادقانه فرهنگی او را مردم رفسنجان و شاعران این شهر هرگز فراموش نخواهند کرد. شهید رخشا، در برخورد با شاگردان بی قرار، حساس، شکیبا و غمخوار بود و لحظه‌ای از آموختن باز نایستاد و اندیشه‌های درونی، او را به سرودن اشعار واداشت با آنکه بار خانواده‌ای را به دوش می‌کشید به هیچ وجه به مادیات توجه نداشت در چهره آرام و مهربانش عشق به حق موج می‌زد و در راستای رسالت و نقش عمده‌ای که در هموار کردن زمینه‌های رشد و استعداد هنری در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حس می‌کرد در پی ریزی و تشکیل کانون اسلامی شعرا و ادبای اداره ارشاد اسلامی رفسنجان، همت گماشت و از اعضای فعال هیأت مدیره شد.

از جمله خصوصیات شهید بزرگوار تبحر و ذوق و استعداد در سرودن اشعار شیوا، بود و پیرامون سرودن اشعار از شهرت طلبی و دیگر امتیازات پرهیز می‌کرد و جذبه‌های قلبی خویش را تحت تاثیر جنگ تحمیلی و ایثار و شهادت طلبی‌های امت اسلام، در رثای شهیدان و رزمندگان می‌سرود.

مطابق محتوای مناجاتی که از وی به یادگار مانده ساده مردن و درون بستر جان دادن را ننگ می‌دانست و شهادت در راه حق را آرزو می‌نمود و می‌سرود. سرانجام ۲۰ آذر ماه ۶۴ در منطقه هور العظیم با بمباران هوایی توسط نیرو‌های بعثی عراق به شهادت رسید.

شهید حسین ارسلان دارای چهار فرزند به نام‌های مریم، محسن، امین و احسان است که با طی نمودن مدارج علمی هم اکنون مریم دندانپزشک، محسن دانشجوی دوره دکترای مدیریت منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان و همچنین امین دندانپزشک و مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها