سرهنگ «مهدی ابرقویی»:

تحریر ۷۵۶ مقاله دانش آموزی با موضوع شهدا در ابرکوه

فرمانده سپاه شهرستان ابرکوه گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد ۵۰ عنوان برنامه نیز در شهرستان ابرکوه اجرا می شود.
کد خبر: ۴۴۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ - 15February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «مهدی ابرقویی» فرمانده سپاه شهرستان ابرکوه در نشست خبری ستاد یادواره‌های شهدای شهرستان‌های استان یزد که پیش از ظهر امروز ۲۷ بهمن ۹۹ در حسینیه سیدمحمدآقا یزد برگزار شد با اشاره به سیل غیر منتظره شهرستان ابرکوه در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به اینکه کنگره ملی شهدا با محوریت خدمت رسانی و محرومیت زدایی انجام می‌شود مشکلات بسیاری از آسیب دیدگاه از سیل به نیت شهدا حل شد.

اجرای بیش از ۵۰ برنامه مرتبط با کنگره شهدا در ابرکوه

وی با اشاره به انجام ۵۰ عنوان برنامه در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان، افزود: تاکنون بیش از ۲۵ سری جهیزیه با همکاری خیرین شهرستان ابرکوه تهیه و در مناسبت‌های مختلف به نور عروسان این شهرستان اهدا شده است.

فرمانده سپاه شهرستان ابرکوه با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی انجام شده این شهرستان در راستای کنگره شهدای استان، گفت: بهسازی ۲۳ منزل در منطقه محروم شهرستان با همکاری گروه‌های جهادی، تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه، توزیع بسته‌های کمک آموزشی، لوازم التحریر، تبلت و وسایل جشن تکلیف دانش آموزی و همچنین تهیه و توزیع ۳۰ پرس غذای گرم از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

سرهنگ ابرقویی ادامه داد: اهدای بیش از دو تن نان خشک و پنج هزار قرص نان صلواتی، اهدای ۵۶ دست لباس ورزشی، ذبح ۲۶ راس گوسفند و توزیع آن بین نیازمندان، ذبح یک نفر شتر، اهدای هزار و ۲۰۰ واحد خون و... از جمله اقدامات خدمت رسانی و محرومیت زدایی شهرستان ابرکوه است.

وی با اشاره به تألیف کتاب‌های مختلف در رابطه با شهدا در این شهرستان اظهار کرد: کتاب «حضور پر رنگ» در دو جلد ۵۰۰ صفحه‌ای، کتاب «سردار بی سنگر» روایت زندگی‌نامه سردار شهید سید «رسول جلائی ابرقویی»، کتاب زندگی‌نامه شهید «ابراهیم موحد» که در اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان رونمایی می‌شود.

تحریر ۷۵۶ مقاله دانش آموزی و تولید ۶۰۰ محتوا با موضوع شهدا در ابرکوه

فرمانده سپاه شهرستان ابرکوه تصریح کرد: تاکنون ۷۵۶ مقاله دانش آموزی با موضوع شهدا تحریر، ۶۰۰ مورد تولید محتوا با موضع دفاع مقدس و شهدا در قالب کلیپ، نماهنگ، پوستر، عکس نوشته و خطاطی انجام و در فضای مجازی منتشر شده است.

سرهنگ مهدی ابرقویی با اشاره به اینکه بیشتر اهالی شهرستان ابرکوه کشاورز هستند، گفت: ۴۰۰ مورد مشاوره رایگان در راستای طرح «رونق خاک» کنگره شهدای استان انجام شده و ۲۸۵ نهال نیز در آستانه روز درختکاری به نیت ۲۸۵ شهید شهرستان ابرکوه غرس می‌شود.

وی افزود: در راستای طرح حمایت و سرپرستی از ایتام تا کنون ۳۰ یتیم مورد سرپرستی قرار گرفتند، ختم قرآن به نیت شهدای استان، نامگذاری نوزادان به نام شهدا و ... از جمله اقدامات انجام شده شهرستان ابرکوه در راستای کنگره ملی شهدای استان یزد است.

محمد حسین امامی سرپرست فرمانداری ابرکوه نیز در این نشست با اشاره به تشکیل هشت کمیته به منظور انجام اقدامات مرتبط با کنگره شهدا در این شهرستان اظهار کرد: چله نشینی شهدا در محل بنیاد شهید شهرستان هر شب با حضور سه رزمنده و خانواده شهید برگزار می‌شود.

وی هدف از این طرح را مستند سازی خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا دانست و افزود: مستند سازی این خاطرات می‌تواند اطلاعات مفیدی برای نسل جوان باشد چراکه اولین اثر کنگره ملی شهدای استان پیوند شهدا با نسل جدید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار