انگیزه جبهه رفتن در وصیتنامه‌های شهدای بوشهر (۱)

وصیت‌نامه‌های بر جای مانده از شهدا دارای مضامینی است و در آن‌ها مطالبی وجود دارد که به‌خوبی گویای نقش انگیزه‌های دینی آنان از عزیمت به جبهه‌هاست.
کد خبر: ۴۴۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵ - 02April 2021

انگيزه جبهه رفتن در وصیتنامه های شهدای بوشهر(1)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، دفاع از کشور و مرز و بوم مسئله ای است که در فطرت انسان ها ریشه دارد و از منظر اسلام کسی که در راه دفاع از اهل و خانواده و حتی صیانت از اموال خود کشته شود اجر شهید را دارد.

بر همین اساس در طول تاریخ شاهد آن بوده ایم که هر زمانی که بخشی از کشور ما مورد تهاجم بیگانه قرار می گرفت مردم بر اساس وظیفه دینی و شرعی خود به دفاع می پرداختند.

در ادامه به انگیزه جبهه رفتن در وصیت‌نامه‌های شهدای استان بوشهر می‌پردازیم:

شهید سید محمد تقی بحرانی

من برای ریشه کن نمودن تمام این ظلم ها پابه صحنه نبرد حق علیه باطل گذاردم من می روم و با رفتنم درس استقامت و ایستادگی را به ملت عزیز می دهم.

شهید مهدی پور كبگانی

همه بدانند من «مهدی پور كبگانی» آگاهانه و با انتخاب خود در اين راه قدم گذاشته ام زيرا مقابله با دشمنان نياز به يک بازوی سازمان يافته و مكتبی بر پايه ايمان و شور انقلابی دارد.

شهید حسين قدرتیان

اینجانب «حسن قدرتیان»، بنده کوچک، با ایمان به خدای بزرگ قدم در این راه گذاشته ام و هیچ نیرویی مرا اجبار به رفتن نکرده بلکه به خاطر وظیفه شرعی خود به جبهه آمده ام.

شهید عبدالرضا فرخ نيا

از خانواده ام می خواهم كه باور كنند پسرشان نمرده بلكه زنده است و پيش خداست و بدانند كه من با اراده و ميل خود به جبهه حق عليه باطل رفته ام و كسی مرا مجبور به اين رفتن نكرده است.

شهید محمد خلیل فولادی

اینجانب «محمدخلیل فولادی» ، با ایمان به خدای واحد قدم در این راه می گذارم و چون با یاد خدا حرکت می کنم هیچ نگرانی ندارم.

شهید محمد رضا رنجبر

من با ميل خود به ميدان نبرد گام نهادم تا شايد بتوانم اندكی از دِين خود را به اسلام ادا كنم و در مقابل شهيدان در روز محشر سربلند باشم.

شهید ابراهيم قناعت زاده

می روم تا با تكيه بر الله تا ميهن اسلاميمان را از لوث اين بعثی هاي عراقی و دست نشانده های آنان پاك نكنم دست از مبارزه  نمی كشم.

شهید عبدالعلی میر سنجری

من راه برادرم را می روم و می خواهم از آرمان های  انقلاب اسلامی دفاع کنم.

شهید محمد رضا وحدتیان

من می روم تا با کفار بعثی متجاوز بجنگم و تا آخرین نفس می جنگم.

شهید عبدالرضا كاكاونديان

من آنقدر به جبهه می روم تا شهيد شوم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها