امروز؛

اختتامیه مرحله استانی جایزه ادبی یوسف و کنگره ملی شعر دفاع مقدس برگزار شد

آئین اختتامیه مرحله استانی نهمین دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شهرهای خرم آباد و الیگودرز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ - 15February 2021

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، امروز (دوشنبه) آیین اختتامیه مرحله استانی نهمین  دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شهرهای «خرم آباد» و «الیگودرز» با حضور سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، سرهنگ پاسدار «فریدون کریمی والا» مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، سرهنگ پاسدار «محمد برامکی» فرمانده سپاه ناحیه الیگودرز و «میثم محتشم» رئیس اداره ارشاد اسلامی الیگودرز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، ضمن تسلیت سالروز  شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،  حضرت امام هادی (علیه السلام) گزارشی مفصل از روند اجرای مرحله استانی دو جشنواره، نهمین دوره جایزه ادبی یوسف، داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت و بیست و دومین جشنواره شعر دفاع مقدس در استان لرستان ارائه دادند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، بسیج هنرمندان سپاه لرستان و فرماندهی سپاه ناحیه الیگودرز که در بر گزاری آیین اختتامیه این دو جشنواره نهایت همکاری را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: بیشترین شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات داستان کوتاه و شعر دفاع مقدس مربوط به شهرستان‌های خرم آباد و الیگودرز است.

آئین اختتامیه مرحله استانی نهمین  دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در لرستان برگزار شد

سرهنگ رشیدی افزود: امیدواریم در جشنواره‌های آتی شاهد حضور نویسندگان و شاعران همه شهرهای استان باشیم.

سرهنگ فریدون کریمی والا مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) نیز در سخنانی به اهمیت تاثیر استفاده از زبان هنر و ادب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: حفظ نام و یاد شهیدان و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان با قلم توانمند نویسندگان و شاعران متعهد و استفاده از ظرفیت‌های هنری میسر می‌شود.

آئین اختتامیه مرحله استانی نهمین  دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در لرستان برگزار شد

در ادامه سرهنگ پاسدار «محمد برامکی»  فرمانده سپاه ناحیه الیگودرز که از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشت ضمن تشکر و قدردانی از اداره کل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  به‌خاطر  برگزاری مرحله استانی نهمین دوره جشنواره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین جشنواره شعر دفاع مقدس، اظهار داشت: شهرستان الیگودرز جوانان مستعد فراوانی در حوزه شعر و داستان نویسی دارد.

وی افزود: اداره ارشاد اسلامی الیگودرز با فعالیت‌های مستمر و مداوم خود در طول چند سال اخیر توانسته است شاعران و نویسندگانی را پرورش دهد که در جشنواره‌های استانی و ملی حائز رتبه‌های برتر می‌شوند.

سرهنگ برامکی خاطرنشان کرد: شهرستان الیگودرز این آمادگی را دارد که در حوزه‌های ادبیات پایداری و رشته‌های مختلف هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری لازم را داشته باشد.

آئین اختتامیه مرحله استانی نهمین  دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در لرستان برگزار شد

در پایان جلسه از برگزیدگان مرحله استانی نهمین دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین جشنواره ملی شعر دفاع مقدس، در لرستان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها