مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ارومیه خبر داد؛

برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) با هدف تجلیل از سربازان در آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام محمد رستمی گفت: جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) با هدف تجلیل از سربازان در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ - 15February 2021

برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد رستمی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ارومیه، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) با هدف تجلیل از سربازان در محل کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار می‌شود و سخنران این مراسم نیز یکی از جانباران دفاع مقدس است که در آن دوران مشغول گذراندن خدمت سربازی بود.

وی افزود: در این جشنواره ۶۷ سرباز نمونه مورد تجلیل قرار می‌گیرند که ۱۰ نفر از آنها از طرف سپاه ارومیه معرفی شده‌اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ارومیه با اشاره به اهمیت سربازی در دین اسلام ادامه داد: سربازی واژه مقدسی است که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) بارها از آنها استفاده شده و کلمه جنود به معنای سرباز ۲۰ بار در قرآن کریم آمده است که دلالت بر آرامش و امنیت دارد.

وی با اشاره به برخی احادیث از اهل بیت (ع) در مورد نقش سربازان تصریح کرد: از جمله مهمترین احادیث در این مورد این است که حضرت علی(ع) می‌فرمایند: لشکریان و سربازان دژهای محکم ملت و راه‌های تحقق امنیت هستند.

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: در اسلام توصیه فراوانی به لزوم توجه به سربازان شده است از جمله اینکه فرماندهان باید نسبت به حل مشکلات مالی و خانوادگی سربازان توجه خاصی داشته و در برخورد با سربازان با مهربانی و محبت رفتار کنند از این رو ستایش و  تکریم سربازان از جمله اولویت‌های سپاه شهدای استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار