مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

فضای مجازی در تبیین و شناخت ابعاد مختلف دفاع مقدس بسیار اثرگذار است

غلامرضا کریمی گفت: مسئله دفاع مقدس جذابیت‌های بسیار زیادی دارد که هرچقدر به آن بپردازیم هنوز جای کار کردن دارد و فضای مجازی با وجود تنوع و گستردگی که دارد بسیار می تواند در تبیین فرهنگ دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۴۴۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ - 16February 2021

فضای مجازی در تبیین و شناخت ابعاد مختلف دفاع مقدس بسیار اثرگذار است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار « غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی اظهار داشت: در سی و نهمین هفته گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس شاهد برگزاری دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی هستیم که خوشبختانه به برکت چهل سالگی فعالیت های هنری در حوزه مقاومت جایگاه خود را پیدا کردند.

کریمی گفت: مهمترین رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تکیه بر جوانان مومن و انقلابی است و برگزاری جشنواره های هنری با رویکرد دفاع و مقاومت زمینه خوبی برای نقش آفرینی جوانان ایجاد می شود و شاهد استقبال خوبی توسط جوانان در این جشنواره بودیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس فرصت های بسیار زیادی برای به میدان آوردن توانمندی ها و استعدادهای داخلی ایجاد کرد و امروز بعد از گذشت چهل سال از آن مقطع الگوی پیشرفت ها و اقدامات بزرگ همان دفاع مقدس بوده که توانسته ایم با همت جوانان داخل به نقاط خوبی دست پیدا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس در همه زمینه ها موجب رشد و شکوفایی استعدادها شد و توانست در همه زمینه ها جوانان را به میدان بیاورد و در زمینه هنر به وضوح می بینیم که آثار خوبی در همان ایام با وجود کمبود امکانات به یادگار مانده و در واقع می توان گفت دفاع مقدس در حوزه هنر بسیار حرف برای گفتن دارد که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: فرصت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان مرکزی زمینه ساز احیای بسیاری از ارزش ها در جامعه شد و افراد و جوانان بسیار زیادی در طول این مدت با ستاد همکاری کردند و توانایی های خود را به میدان آوردند که نشان از علاقمندی نسل جوان به فرهنگ دفاع مقدس دارد و کاملا قابل تقدیر است.

کریمی ادامه داد: امروز فضای مجازی از اهمیت به سزایی برخوردار است چراکه با توجه به شیوع کرونا و تغییر رویکرد در برخی از فعالیت ها فضای مجازی بیشتر رونق گرفته که باید به آن توجه داشته باشیم و به دنبال راه اندازی فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: امروز فضای مجازی به بخشی از واقعیت های جامعه ما تبدیل شده و لذا باید خودمان را در این بستر هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی به خوبی تجهیز کنیم و تجهیز محتوایی باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: ایجاد فضای مجازی پاک برای جوانان و نوجوانان از اهمیت به سزایی برخوردار است و امروز شاهد این هستیم در بسیاری از کشورهایی که خود منبع ایجاد آلودگی در فضای مجازی هستند پاک بودن این فضا برای نوجوانان را با جدیت دنبال می کنند.

وی یادآور شد: مسئله دفاع مقدس جذابیت های بسیار زیادی دارد که هرچقدر به آن بپردازیم هنوز جای کار کردن دارد و فضای مجازی با وجود تنوع و گستردگی که دارد بسیار می تواند در تبیین و شناخت ابعاد مختلف دفاع مقدس تاثیر گذار باشد.

کریمی گفت: امروز وجود فضای مجازی در انقلاب اسلامی یک فرصت است که اگر به درستی و با برنامه های هدفمند پیش رویم قطعا اثرگذار خواهد بود و اگر بی برنامه باشد قطعا به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

وی افزود: استان مرکزی در دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و فضای مجازی آثار قابل توجهی ارسال کرد اما با توجه به وجود گستردگی فرهنگ دفاع مقدس و وجود علاقمندان و فعالان بسیار زیاد در این حوزه آثار تنها بین آثار برتر قرار گرفتند و رتبه های قابل توجه برای استان های دیگر شامل میشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در این جلسه از همین امروز باید برنامه ریزی جدی برای حضور فعال در این آیین انجام شود که باید از کلیه فعالان و علاقمندان نیز دعوت برای مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار