رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

بالاترین نوع مدیریت در دفاع مقدس مدیریت احساس بود/ زنان دوشادوش مردان در جهاد مشارکت داشتند

مجتهدزاده گفت: در دفاع مقدس بالاترین نوع مدیریت، مدیریت احساسات بود و زنان دوشادوش مردانشان در جهاد مشارکت داشتند.
کد خبر: ۴۴۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ - 16February 2021

بالاترین نوع مدیریت در دفاع مقدس مدیریت احساس بود/ زنان دوشادوش مردان در جهاد مشارکت داشتندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست صمیمانه‌ای با جمعی از فعالان اجتماعی و کارآفرینان زن لبنانی، سوری و فلسطینی که امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حکومت ما تحت حاکمیت ظالمین و مستکبرین بود و لزوم رهایی از ظلم آنان زمینه تحقق پیروی انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورد.

مجتهدزاده بیان کرد: انقلاب اسلامی یک نوآوری و یک نوع مدیریت جدید در جهان است که بدون وابستگی به غرب و شرق و تحت رهبری مرجعیت اسلامی و با پشتوانه مردمی ایجاد شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: طبیعتا مستکبرین عالم بر نمی‌تابیدند این انقلاب ایجاد شود و تمام تلاش خود را برای از بین بردن آن به کار بستند.

وی تصریح کرد: کشور ایران پهناور با اقوام و مذاهب مختلف است و دشمن هرجایی که می‌توانست زمینه اختلاف را ایجاد کند آنجا برای فروپاشی انقلاب اسلامی وارد شد، ولی به حول و قوه الهی و با ایمانی که مردم داشتند دشمن در این زمینه موفق نشد فلذا جنگ هشت ساله را بر ایران تحمیل کرد.

وی اظهار داشت: ما در ظاهر با رژیم بعثی عراق در جنگ بودیم ولی در باطن همه دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران به پا ایستاده بودند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: صدام طبق محاسبات خود اعلام کرد در عرض سه روز خوزستان و در عرض یک هفته تهران را خواهیم گرفت ولی او محاسبه نکرده بود حضور مردم را، چون مردم با تمام قوا وارد شدند و با تمام قدرت دفاع کردند.

وی در ادامه گفت: مادران ایرانی جوانانشان را دادند، بانوان جوان از همسران محبوبشان گذشتند و مادران زیادی با تقدیم سه فرزند، چهار فرزند و...از انقلاب دفاع کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: همه مردم کار و فعالیت خود را رها کردند و با حضور در جبهه ها از انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین نوع مدیریت، مدیریت احساسات بود، گفت: زنان هم دوشادوش مردان با مدیریت احساسات خود پرصلابت ایستادند و یک مدل جدید از زن شجاع و مقاوم را در عین داشتن احساسات زنانه به جهان نشان دادند که سنگر خانواده را در نبود همسرانشان صیانت می‌کنند و در سنگرهای اجتماعی هم سنگرسازی می‌کردند.

وی افزود: این حماسه ها باید جایی ثبت بشود این شیرینی پیروزی بر همه مستکبرین باید به همه دنیا نشان داده شود.

مجتهدزاده گفت: همانگونه که خون امام حسین (ع) بعداز ۱۴۰۰ سال یک جامعه را به حرکت در می‌آورد خون شهدا هم مثل یک انرژی در جامعه وارد می‌شود و جامعه را به حرکت در می‌آورد به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند یاد شهدا همیشه باید زنده باشد و دستخوش تحریف و فراموشی نشود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خون شهید برکت دارد و همه توطئه‌های دشمنان علیه مقاومت و اسلام را خنثی می‌کند پس همه تلاش ما این است که یاد شهدا را زنده نگه داریم و لازمه آن این است که جوانان ما راه آنان را ادامه دهند.

مجتهدزاده به تاریخچه تاسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این مجموعه با هدف حفظ و نشر ارزشها و مولفه‌های ایثار و مقاومت و زنده نگه داشتن یاد شهدا تاسیس شده است.

وی در پایان بر لزوم تاسیس چنین مجموعه ای در کشورهای جبهه مقاومت تاکید کرد و گفت: فلسطین، لبنان و سوریه نیز شهدای زیادی برای حفظ مقاومت خود تقدیم کرده‌اند که باید خاطرات  آنها ثبت و ضبط شود و در رادیوهای مقاومت شنیده و در جامعه و مدارس تکرار شود.

انتهای پیام/141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار