مدیرکل حفظ آثار کرمانشاه خبر داد؛

اختصاص بخشی از اعتبارات لازم برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه

سردار «ناصر باباخانی» از اختصاص بخشی از اعتبارات لازم برای احداث مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ - 17February 2021

اختصاص ۳۹۱ میلیارد ریال به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاهسرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سال ۹۰ فرمودند دوران دفاع مقدس، آزمایش بزرگی برای این استان بود. جنگِ هشت ساله از این استان شروع شد و در این استان ختم شد. اولین حملات هوایی رژیم بعثی عراق به این استان و به شهر‌های این استان - به همین اسلام‌آباد و گیلانغرب و بقیه‌ مناطق مرزی و اولین تجاوز مرزی به قصرشیرین در این استان بود. هشت سال بعد هم باز جنگ در اینجا خاتمه پیدا کرد. آخرین حرکت دفاعی کشور ما و مردم عزیز ما در قضیه‌ مرصاد، باز در این استان بود. یعنی سراسر این هشت سال این استان در حال دفاع در حال ایستادگی و شجاعت بود و بر همین اساس در بحث دفاع مقدس نیز یکی از استان‌های سرآمد به حساب می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در دوران دفاع مقدس مقر فرماندهی غرب و شمال غرب کشور بود، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان باید نقش و تاثیر فرماندهی کرمانشاه در ابعاد نظامی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی غرب کشور را انعکاس دهد.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاه از نظر مکان، بهترین موقعیت را در میان همه موزه‎های دفاع مقدس کشور دارد، زیرا هم در مسیر بزرگراه کربلا و عبور زوار اربعین، مسیر تردد راهیان نور، ورودی و خروجی کلانشهر کرمانشاه و کریدور گردشگری مهم بیستون - طاق بستان کرمانشاه واقع شده است.

سردار باباخانی تاکید کرد: در سال ۹۶ احساس نیاز شد تا سومین مرکز فرهنگی بعد از مرصاد و گیلانغرب در مرکز استان و شهر کرمانشاه راه‌اندازی شود که توسط فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) ۱۵ هکتار زمین در این خصوص واگذار شد که جای تقدیر و تشکر دارد که از آن سال به بعد این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومی توسط استاندار در بین مسئولان، رزمندگان، فرماندهان و پیشکسوتان استان مطرح شد و بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از اواخر سال ۹۸ تا کنون به صورت رسمی کار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شروع شد و فاز مطالعات آن نیز انجام و نقشه‌های اجرایی آماده و مراحل آزمایش خاک و تسطیح و زیر ساخت‌های این مرکز فرهنگی از قبیل برق، آب، تلفن و گاز اجرا شد.

این مسئول گفت: در سفر اخیر «محمد‌باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه  و بودجه به استان کرمانشاه و تلاش و حمایت استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و دیگر مسئولان اخیرا با اختصاص بخشی از اعتبارات لازم برای احداث این مرکز فرهنگی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شده که به زودی مقدمات قرارداد ساخت با پیمانکار مجرب پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموعه موزه دفاع مقدس نقش استان کرمانشاه از پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج آن دوران دفاع مقدس و بعد از آن به نمایش گذاشته شود که نسل‌های آینده از فرهنگ گرانمایه دفاع مقدس بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها