معاون فرهنگی بنیاد شهید تاکید کرد؛

ضرورت حفظ مرجعیت بنیاد شهید و امور ایثارگران در فعالیت‌های ذاتی و قانونی

سردار یعقوب سلیمانی در سفر استانی به استان قم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سایه تعامل، هم‌افزایی و هماهنگی نهاد‌های مرتبط، مرجعیت خود را در حوزه وظایف ذاتی و قانونی حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۴۴۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲ - 17February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی با همراهی مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در شهر کریمه اهل بیت (س) و گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه در نشست شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم حضور یافت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست اظهار داشت: امروز به رغم همه دسیسه‌ها و فراز و نشیب‌ها، چهل و دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم در حالی که دشمن تلاش می‌کرد تا انقلاب اسلامی به چهل سالگی نرسد و در این راستا تمام توان خود را بسیج کرد، اما به برکت وجود فرهنگ ایثار و شهادت شکست خورد.

سردار یعقوب سلیمانی اضافه کرد: از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی دشمن با تمامی ابزار ممکن تلاش کرده تا مشی و راه شهدا و فکر و اندیشه امامین انقلاب را متوقف کند، اما شاهد هستیم که ملت ایران با پشت سر گذاشتن همه مشکلات، با بصیرت و ولایت مداری همواره در صحنه حضور داشته و از آرمان‌های شهدا دفاع کرده است.

وی تأکید کرد: امروز هر خدمتی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود، اگر با نگاه و اندیشه فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته نباشد نمی‌توان اثرگذاری لازم را داشته باشد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با اشاره به ضرورت تقویت نظام تحول اداری و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در مسیر خدمت رسانی به ایثارگران افزود: حفظ همدلی، شفافیت و صداقت در کار اصل مهم خدمت‌رسانی است و می‌توان از منش شهدا در این راستا الگو گرفت. هرچه برای خدمت به شهدا لازم است را می‌توان در لسان شهدا یافت، وصایای شهدا گویای همه چیز است، توجه و تأکید بر این وصایا گره‌گشای بسیاری از مشکلات و مسائل است و خادم شهدا بودن از افتخارات ماست.

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: در سایه تعامل، هم‌افزایی و هماهنگی نهاد‌های مرتبط، بنیاد شهید و امور ایثارگران مرجعیت خود را در حوزه وظایف ذاتی و قانونی حفظ خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم و گرامی داشت ایام گفت: مفتخریم نخستین سفر استانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خاستگاه انقلاب و شهر کریمه اهل بیت (س) انجام شده و امید است این سفر مایه خیر و برکت در امورات فرهنگی ایثارگران استان قم باشد.

در ادامه این سفر نشست ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون امور طلاب شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

ایجاد ستاد‌های شاهد حوزه‌های علمیه سراسر کشور، راه‌اندازی سامانه آمار و اطلاعات طلاب در حال تحصیل شاهد و ایثارگر و تشکیل شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان و قم از مصوبات این نشست بود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به ایجاد ستاد‌های شاهد حوزه‌های علمیه کشور، راه‌اندازی سامانه آمار و اطلاعات طلاب در حال تحصیل شاهد و ایثارگر و تشکیل شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه خراسان، اصفهان و قم اشاره کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این سفر با خانواده معظم شهید «محمد معماریان» و جانباز ۷۰ درصد «حمیدگلچین» دیدار و گفتگو کرد.

سردار یعقوب سلیمانی در این دیدار‌ها که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم حضور داشتند؛ تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهدا و ایثارگران را موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌های معظم شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس اسوه‌های صبر و ایثار و ایستادگی و الگو‌های برجسته ایثارگری در جامعه اسلامی هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار