دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

طراحی و ساخت انواع قطعات بالگردی در مرکز صنایع هوایی «یا علی (ع)»

مرکز صنایع هوایی یا علی (ع) یکی از مراکز اصلی در حوزه تعمیرات اساسی و بازآماد انواع بالگرد‌ و ساخت و طراحی قطعات چرخنده، انواع گیربکس و شفت و تولیدکننده قطعات فلزی، لاستیکی، کامپوزیتی و انواع فیلتر‌های هوایی است.
کد خبر: ۴۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۰ - 23March 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مقداد کامکار؛ مرکز صنایع هوایی یا علی (ع) در حوزه تعمیرات اساسی بالگرد‌ها توانسته تاکنون تعداد زیادی از بالگرد‌های مختلف کشور اعم از ۲۱۴، ۲۰۹، ۲۰۶، ۲۰۵ و شنوک را تحت تعمیرات اساسی قرار داده و به طور عملیاتی به یگان‌های تابعه تحویل دهد.

این مرکز تخصصی، تعمیرات بالگردها و قطعات زیرمجموعه آن‌ها را تا رده تعمیراتی بر اساس استاندارهای هوایی بین‌المللی انجام می‌دهد.

هم‌اکنون چندین فروند از بالگردهای مختلف در مرکز صنایع هوایی یا علی (ع) در نوبت بازآماد (اورهال) کامل و تعمیرات اساسی قرار دارند.

این مرکز با در اختیار داشتن کارکنان متعهد و متخصص در حوزه ساخت و طراحی بدنه بالگردها، تعمیر و تعویض انواع پلن‌ها و تعویض انواع شیشه‌های بالگرد را انجام می‌دهد.

اتونشر عید/ تعمیر و ساخت انواع قطعات در مرکز صنایع هوایی یاعلی (ع)

مرکز صنایع یا علی (ع) در حوزه تعمیرات سیستم سلاح بالگردهای تهاجمی به‌عنوان تنها مرجع تعمیرات اساسی سیستم سلاح بالگردها، اعم از tow و nontow را تا آخرین رده تحویل یگان های مربوطه می‌کند. تعویض وایرینگ سیستم سلاح و رفع عیب سیستم تاو و تست‌های بدون موشک با استفاده از تسترهای مخصوص و تعمیر t.s.u و انواع باکس‌های سیستم تاو و... برخی از توانمندی‌های بخش سلاح مرکز صنایع هوایی یا علی (ع) است.

این مرکز در حوزه تعمیرات اساسی و اورهال ملخ و انتقال نیرو کلیه قطعات چرخنده، انواع گیربکس و شفت بالگرد‌های مختلف، ترانسمیشن، گیربکس ۹۰ و ۴۲ درجه فعالیت‌های مورد نظر را انجام می‌دهد.

ضمناً انواع بازدیدهای نوبه‌ای و زمان‌بندی شده قطعات چرخنده و گیربکس‌های اصلی وسایل پرنده نیز در این کارگاه انجام می‌شود. تعمیر و اورهال (بازآماد) انواع قطعات هیدرولیکی بالگرد‌ها نیز در این مرکز انجام می‌شود. این مرکز در حد رده میانی تعمیرات انواع موتور بالگرد‌ها و تنظیم موتور را انجام می‌دهد.

عید/ طراحی و ساخت انواع قطعات بالگردی در مرکز صنایع هوایی «یا علی (ع)»

مرکز صنایع هوایی یا علی با استفاده از کارکنان با تجربه و ماهر خود اقدام به بهینه‌سازی، به‌روز کردن و ارتقاء سیستم‌های الکترونیکی، اویونیکی، سلاح و رادار نصب شده بر روی انواع بالگرد‌های مختلف کرده است که از جمله فعالیت‌های آن می‌توان به نصب دوربین‌های دید در شب بر روی بالگرد ۲۱۴ اشاره کرد که قابلیت پرواز در شب با دید و نور بالا را به دیگر قابلیت‌های این بالگرد‌ها اضافه کرده است.

همچنین مرکز صنایع هوایی یا علی (ع) یکی از مراکز اصلی در حوزه تعمیرات اساسی و بازآماد انواع بالگرد‌ و ساخت و طراحی قطعات فلزی، لاستیکی، کامپوزیتی، انواع فیلتر‌های هوایی و تولید یخ خشک است.

کارگاه کامپوزیت مرکز صنایع هوایی یا علی اقدام به ساخت انواع فریم دور شیشه بالگردها، لانچر کامپوزیتی، کلاه هلمت پروازی، گلارشیلد بالگردها، انواع داکت‌های هوا و انواع قالب‌های کامپوزیتی کرده است.

این کارگاه توانمندی ساخت انواع فیلتر‌های سوخت هیدرولیک و روغن مربوط به بالگرد‌های مختلف را دارد. شرکت‌های معتبر هوایی کشور نیز علاوه بر تأیید فیلتر‌های ساخته شده در مرکز صنایع هوایی یا علی، مصرف‌کنندگان اصلی فیلتر‌های ساخته شده توسط این مرکز هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در سال ۱۳۹۶ با اشاره به راه‌اندازی خط تولید قطعات بالگردی در صنایع یا علی (ع) اصفهان گفت: امروز در حوزه بالگردی تنها کشوری در منطقه هستیم که از بالاترین و بهترین ظرفیت بالگردی برخورداریم و نیاز عملیاتی ما ایجاب می‌کند که به این نقطه‌ای که امروز در آن قرار داریم، اکتفا نکنیم؛ لذا راه‌اندازی خط تولید قطعات بالگردی، با رویکرد توسعه قابلیت‌ها و توانمندی‌های نزاجا در حوزه بالگردی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها