چهل سالگی سرو/

سیری بر زندگی‌نامه شهید «منصور سودی»

شهید «منصور سودی» با آغاز چجنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مجاهدت‌های فراوان در راه اسلام، سرانجام در مردادماه سال 1366 در عملیات نصر در ارتفاعات بلفت به جمع یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۴۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ - 17February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «منصور سودی» در سال 1342 شمسی در استان زنجان دیده به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز چجنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مجاهدت‌های فراوان در راه اسلام، سرانجام در مردادماه سال 1366 در عملیات نصر در ارتفاعات بلفت به جمع یاران شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «منصور سودی» در سال 1342 شمسی در روستای امند از توابع استان زنجان دیده به جهان گشود. یکساله بود که خانواده‌اش از روستا راهی زنجان شدند. منصور از همان دوران کودکی، خیلی باهوش و مملو از احساس و عاطفه بود. هفت ساله بود که وارد دبستان ششم بهمن قدم گذاشت.

به خاطر هوش سرشاری که داشت دوران ابتدایی را با نمرات عالی به پایان رسانید. مقطع راهنمایی را در مدرسه فرح‌بخش با موفقیت تمام کرد و وارد دبیرستان طالقانی شد. تحصیل در پایه‌ی اول دبیرستان همزمان بود با اوج مبارزات ملت غیور ایران بر علیه رژیم منفور پهلوی. روح حماسی و انقلابی منصور باعث شد تا از همان دوران یکی از مبارزان و مخالفان رژیم پهلوی شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران درسال 1360 به جمع سبزپوشان سپاه اسلام ملحق شد و لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد و مدتی بعد از آن، عازم جبهه شد. سال1361 بود که در عملیات بیت المقدس مجروح شد.

مجروحیت او همزمان بود با شهادت دوستش «پرویز دشتی» در همان عملیات داغی عمیق بردل منصور گذاشت. مدتی به خانه بازگشت. بازگشت او بهانه‌ای شد تا پدر و مادر دختر عمویش را به عقد او درآورند. سال 1362 طی مراسمی ساده دختر عمویش را به همسری برگزید.

پیرو راستین ولایت‌فقیه بود، همیشه سعی داشت کارهایی که انجام می‌دهد رنگ خدایی داشته باشد و اعمالش جز برای رضای خدا نباشد. فرمایشات گهر بار حضرت امام‌(ره) را سرلوحه‌ی زندگی قرار داده و سعی در عمل به این فرامین داشت. در عملیات‌های متعددی شرکت کرد و با صدای دلنشین خود به ذکر دعا ، نوحه و مناجات پرداخت.

این شهید والامقام پس از مجاهدت‌های فراوان در راه اسلام، سرانجام در مردادماه سال 1366 در عملیات نصر در ارتفاعات بلفت به جمع یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار