عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هشدار مجدد ایران به آژانس درپی کوتاهی‌های صورت گرفته/ آژانس مسئول حفظ محرمانگی اسناد است

مالکی گفت: هشدار و راهکارهایی در پی کوتاهی‌هایی که در گذشته صورت گرفته بود، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شد زیرا آژانس مسئولیت حقوقی نسبت به حفظ محرمانگی اسناد کشورهای عضو دارد.
کد خبر: ۴۴۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ - 17February 2021

هشدار مجدد ایران به آژانس درپی کوتاهی‌های صورت گرفته/ آژانس مسئول حفظ محرمانگی اسناد استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص نامه اخیر ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اهمیت محرمانگی اطلاعات، اظهار داشت: آژانس مسئولیت حقوقی نسبت به حفظ محرمانگی اسناد کشور‌های عضو دارد و با توجه به فعالیت‌های متعدد جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای باید در چارچوب همین قوانین و قواعد عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شفاف است و جمهوری اسلامی موضوع پوشیده و پنهانی ندارد، افزود: این اسناد ذاتا محرمانه است و از طبقه بندی بالایی برخوردار است لذا آژانس باید در محرمانگی اطلاعات کوشا باشد و آژانس مسئول هر نوع اتفاقی است که در این زمینه رخ دهد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در اکثر سازمان‌های تابعه سازمان ملل نفوذ دارند، اظهار کرد: در گذشته چندین بار شاهد افشای اطلاعات ایران در گزارش‌های آژانس بودیم در حالیکه آژانس در حفظ محرمانگی اسناد مسئولیت دارد؛ بنابراین جمهوری اسلامی مجدد گوشزد کرده و مقامات آژانس باید پاسخگو باشند.

مالکی تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به گونه‌ای عمل کند که اعتماد خود را بین کشور‌ها کاهش ندهد، در ارتباط با موضوعات هسته‌ای اعتمادی شکل گرفته و اگر این اعتماد کاهش پیدا کند، روابط ایران و آژانس تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار