مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

مقوله دفاع مقدس باید به «گفتمان جامعه» تبدیل شود

سردار «مهدی ظفری» گفت: یکی از ضرورت‌های گفتمان سازی در جامعه، تبدیل یک سرمایه نمادین به سرمایه جاری است، در نتیجه مقوله دفاع مقدس باید به گفتمان جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۴۴۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ - 17February 2021

مقوله دفاع مقدس باید به «گفتمان جامعه» تبدیل شودسردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان امروز در مراسم سی و پنجمین یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: در دفاع مقدس عملیات‌های زیادی انجام گرفت و هر عملیات بازخوردهای خود را داشت اما 3 عملیات، بیت المقدس، والفجر8، و کربلای 5 استراتژی جنگ را تغییر دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ضمن تاکید بر اینکه عقل و معرفت و انصاف به ما حکم می کند از گنجینه های هشت ساله دفاع مقدس در حوزه های مختلف حفاظت کنیم، ادامه داد: مقوله دفاع مقدس باید به گفتمان جامعه تبدیل شود و یکی از ضرورت های گفتمان سازی در جامعه، تبدیل یک سرمایه نمادین به سرمایه جاری است و برگزاری یادواره های شهداء نمونه ای از این گفتمان سازی در جامعه است.
 
«مهدی ظفری» افزود: در این مراسم‌ها رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس بازگو شده و خاطرات آن سال‌های ارزشمند مروری دوباره می شود، تا همگان بدانند ما ایستاده ایم و هنوز رزمنده ایم.
 
وی با اشاره به نقش جوانان در برگزاری یادواره شهدا عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا جزء برنامه های اصلی ماست و تلاش می کنیم متولی برگزاری این مناسبت ها نسل جدید باشند و امور را بدست آنها بسپاریم.

گفتگو از عباس جهانتاب

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار