نویسنده کتاب «ایستگاه هفتم»:

کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران است

مجتبی جمالی‌پناه گفت: کتاب «ایستگاه هفتم» روایتی از مظلومیت شهدای خیابان پاسداران است؛ شهدایی که در ابتدایی‌ترین دوران جوانی خود، جان خود را در راه دفاع از وطن و مردم فدا کردند و شهادتی از جنس شهید «حسین فهمیده» و «محسن حججی» داشتند.
کد خبر: ۴۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ - 17February 2021

کتاب «ایستگاه هفتم»؛ روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مجتبی جمالی‌پناه» نویسنده کتاب «ایستگاه هفتم» امروز (چهارشنبه) در مراسم رونمایی از این کتاب، اظهار داشت: کتاب «ایستگاه هفتم»، روایتی از مظلومیت شهدای خیابان پاسداران است؛ شهدایی که در ابتدایی‌ترین دوران جوانی خود، جان خود را در راه دفاع از وطن و مردم فدا کردند و شهادتی از جنس شهید «حسین فهمیده» و «محسن حججی» داشتند.

وی افزود: زمانی که با خانواده‌های این شهدا مصاحبه می‌کردیم، به نکات قابل توجهی دست یافتیم؛ یکی از این شهدا، آرزوی شهادت در راه دفاع از حرم را داشت و یکی دیگر از این شهدا، تحت تاثیر شهادت «محسن حججی» قرار گرفته بود.

جمالی‌پناه ادامه داد: وجه تشابه شهادت این شهدا با شهید فهمیده این است که شهید حسین فهمیده سعی کرد تا با ایستادگی خود در مقابل تانک دشمن، از ورود دشمن به کشور جلوگیری کند و شهدای خیابان پاسداران نیز با ایستادگی در مقابل «اتوبوس مرگ» ایستادگی کردند تا کمترین آسیبی به مردم وارد نشود.

وی با بیان اینکه در کتاب «ایستگاه هفتم» سعی شده تا رویکرد جدیدی نسبت به دیگر کتاب‌های شهدا داشته باشد، گفت: در این کتاب علاوه‌بر پرداختن به بخشی از زندگی‌نامه شهدای خیابان پاسداران، سعی شده است تا به علت وقوع حادثه نیز بپردازیم؛ اینکه چرا این حادثه چرا اتفاق افتاد و پیشینه آن و سابقه افرادی که در آن نقش داشتند، چه بود. همچنین در این کتاب به نقش رسانه‌های بیگانه و نحوه خاتمه پیدا کردن این قائله توسط نیروی انتظامی پرداخته شده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار