«سعید اوحدی» خبر داد؛

اختصاص بخشی از موزه شهدا به آثار شهدای ناجا/ حق شهدای مدافع سلامت تضییع نخواهد شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روند پیگیری پرونده شهدای مدافع سلامت، گفت: پرونده‌های شهدای مدافع سلامت سیر قانونی خود را طی کرده و در کمیته‌ها مطرح می‌شوند و من این وعده را می‌دهم که تمام تلاش این کمیته‌ها این است که حق کسی تضییع نشود.
کد خبر: ۴۴۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ - 17February 2021

بخشی از موزه شهدا به آثار شهدای ناجا اختصاص داده شد/ حق شهدای مدافع سلامت تضییع نخواهد شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری آیین رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم» روایت‌گر مظلومیت شهدای خیابان پاسداران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به برکت چهار شهید والامقام اغتشاشات خیابان پاسداران، بخشی از موزه شهدا به آثار شهدای ناجا اختصاص داده شد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و افزود: در واقع آفرینش‌های ادبی خصوصاً کتاب، بستر بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ بنابراین تفاهم‌نامه‌ای را با نیروی انتظامی در جهت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت امضا شد، تا در این زمینه به‌صورت جدی همکاری مستقیم داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که جشنواره ملی فیلم ایثار، طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره، کار بسیار بزرگی در جهت بزرگداشت همه شهدا، اعم شهدای ناجا، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت خواهد بود.

وی با اشاره به حماسه‌های مدافعان سلامت در جهت مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: انصافاً امروز با پشتیبانی و حضور مردم و همچنین ایثار و گذشت کادر درمانی کشور، شاهد یک حماسه بزرگ دیگری هستیم که از فرهنگ ایثار و شهادت تأسی گرفته شده است. امروز هیمنه علم در غرب به چالش کشیده شده است، درحالی که امروز ما کارنامه قابل قبولی را در زمینه علمی توسط کادر درمانی داریم که این به برکت ایثارگری‌های شهدای مدافع سلامت است.

اوحدی با اشاره به روند پیگیری پرونده شهدای مدافع سلامت، گفت: براساس آیین‌نامه‌ای که به تصویب شورای عالی امنیت ملی و ستاد مقابله با کرونا رسیده است، کمیته ملی در این زمینه در تهران، به ریاست وزیر بهداشت، با عضویت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه تشکیل و همزمان کمیته‌هایی نیز در استان‌ها به مسئولیت دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شد؛ در این راستا، پرونده‌های شهدای مدافع سلامت سیر قانونی خود را طی کرده و در این کمیته‌ها مطرح می‌شوند و من این وعده را به مردم می‌دهم که تمام تلاش این کمیته‌ها این است که حق کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار