فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

مکتب حاج قاسم باید فرهنگ‎سازی و جریان سازی شود

سردار معروفی گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید فرهنگ سازی و جریان سازی شود تا این فرهنگ برای نسل های آینده و جوانان ماندگار بماند.
کد خبر: ۴۴۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ - 17February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار «حسین معروفی» در دیدار با سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در جلسه ای که با سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد پس از ذکر خاطرات دوران اسارت، شهید سلیمانی از من خواست که خاطرات خود را در کتابی جمع آوری و چاپ کنم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه از این جهت اسم کتاب بچه های حاج قاسم گذاشته شد که در آن خاطرات رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله آمده است افزود: حدود۸۰ درصد کتاب بچه های حاج قاسم را خود نوشته و در ادامه توسط نویسنده دفاع مقدس «افسر فاضلی شهربابکی» به رشته تحریر درآمده و روانه بازار نشر شد.

وی عنوان کرد: پس از ۳۷ سال رفاقت و دوستی با سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» اعتراف می کنم تنها بعد از شهادت ایشان بود که حاج قاسم را شناختم و هنوز تا شناخت جامعه از حاج قاسم و مکتب سلیمانی فاصله زیادی داریم.

سردار معروفی با بیان اینکه سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» به این انقلاب عزت داد گفت: فرزندان شهید به من گفتند ما با افتخار عنوان می کنیم که فرزند شهید هستیم و سردار حاج قاسم سلیمانی باعث شد که ما پدرانمان را و اهمیت کار آنها را برای حفظ این نظام و انقلاب بهتر بشناسیم و ما امروز افتخار می کنیم که فرزند شهید هستیم.

وی شهید سلیمانی را نماد مبارزه با آمریکا دانست و گفت: کسی که ادامه دهنده مکتب انقلاب و امام(ره) است، این انسان یک عمل گرا است و حاج قاسم به دلیل اخلاص و کارهایی که برای رضای خدا انجام می داد مورد احترام همه اقشار جامعه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۵ میلیون نفر در مراسم تشییع شهید سلیمانی حضور پیدا کردند افزود: جهت برگزاری مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و با توجه به شرایط کرونا برنامه ریزی دقیق در استان انجام شد به نحوی که چهل روز قبل از برگزاری مراسم از وزیر بهداشت جهت بازدید از نحوه برگزاری مراسم در این استان دعوت کردیم تا هیچ شبهه ای در میان نباشد.

حسین معروفی تصریح کرد: در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی از همه گروه‌ها و قشرهای مردمی برنامه های مخصوص آن قشر مانند روحانیون، دانش‌ آموزان، زنان، عشایر و پیشکسوتان برنامه ریزی و اجرا شد و در شهرستان‌ها نیز این مراسم با حضور مردم و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار ‌شد و خوشبختانه در طی برگزاری این مراسم‌ ها هیچ گونه بیماری کرونا گزارش نشد.

سردار معروفی گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باید فرهنگ سازی و جریان سازی شود و به این جهت ما راهیان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را راه اندازی کردیم تا این فرهنگ برای نسل های آینده و جوانان ماندگار بماند و در حقیقت بستری را فراهم کردیم که هم اکنون آماده پذیرش هزاران نفر از زائران شهید حاج قاسم سلیمانی در استان را داریم.

وی عنوان کرد: این مسیر با تدبیر و به گونه ای برنامه‌ریزی و طراحی شده است که زائران علاوه بر زیارت شهید حاج قاسم سلیمانی و بازدید از موزه دفاع مقدس، از بیت الزهرای حاج قاسم که به عنوان مرکز روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس انتخاب شده است استفاده کنند و با این حرکت بین نسل امروز و دیروز پیوند عمیقی زده خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه جوانان باید بدانند مکتب یعنی چه و این مکتب را برای جوانان دست یافتنی می کند عنوان کرد: ما در پیشبرد اهداف فرهنگی مان از پیشکسوتان دفاع مقدس بهره خواهیم برد، همان طور که یکی از دغدغه های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که رزمندگان لشکر ثارالله دوباره دور هم جمع شوند و ما به همین جهت انجمن پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را تشکیل دادیم تا حلقه وصلی بین نسل گذشته و نسل آینده باشد.

در پایان این دیدار سردار «حسین معروفی» کتاب بچه های حاج قاسم را به مهمانان این نشست اهدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار