درخواست فلسطین از عراق برای نظارت بر انتخابات این کشور

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که رئیس پارلمان این کشور درخواستی رسمی از طرف فلسطینی برای نظارت بر انتخابات این کشور دریافت کرده است.
کد خبر: ۴۴۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ - 17February 2021

درخواست فلسطین از عراق برای نظارت بر انتخابات این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه)، از «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق پیامی یک دعوت‌نامه دریافت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع‌رسانی رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد الحلبوسی با سفیر فلسطین دیدار و با او در ارتباط با بررسی روابط دوجانبه، توسعه همکاری و چند موضوع مورد اهتمام مشترک گفت‌‎وگو کرده است.

بر اساس بیانیه یادشده، الحلبوسی از جانب شورای ملی فلسطین به منظور نظارت و پیگری روند انتخابات فلسطین و همچنین حمایت از اجرای آن دعوت‌نامه‌ای برای پارلمان این کشور دریافت کرده است.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد و طی حکمی، اعلام شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

چهارده گروه فلسطینی اخیرا طی چند نشست در قاهره، پایتخت مصر، بر لزوم برگزاری انتخابات به عنوان یک فاکتور رفع شکاف سیاسی فلسطین و تحقق آشتی ملی تأکید کردند.

این سلسله نشست‌ها در حالی برگزار شد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین از عدم مشارکت در انتخابات آتی فلسطین خبر داد و اعلام کرد که این انتخابات تحت سقف توافق اسلو خواهد بود که حقوق ملت فلسطین را نادیده می‌انگارد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار