چهل‌سالگی سرو/

مروری بر زندگی‌ شهید «عباس گنجعلی»

‌«عباس گنجعلی» در سال 1345 به دنیا آمد و 30 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر8 در فاو به ندای حق لبیک گفت.
کد خبر: ۴۴۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۲ - 26February 2021

مروری بر زندگی‌ شهید «عباس گنجعلی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «عباس گنجعلی» فرزند درویش متولد یکم شهریور 1345 در شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان به دنیا آمد و بدلیل مسائل شغلی خانواده به استان گلستان مهاجرت کردند و در کار کشاورزی به پدر کمک می‌کرد، او موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته برق شد و می‌توانست ادامه تحصیل دهد و هم در کنار پدر به کشاورزی بپردازد ولی تصمیم گرفت به جبهه برود و سرانجام در 30 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر8 در فاو عراق توسط نیروهای عراقی براثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.

مزار وی در گلزار شهدای روستای تنگراه از توابع شهرستان مینو دشت قرار دارد.

وصیتنامه:

پروردگارا! دوست دارم که گمنام در این دنیا باشم و کسی از هویت من باخبر نباشد. الهی! دوست دارم چون ستاره‌ای در اوج آسمان شب بتابم ولی کسی مرا مشاهده نکند. دوست دارم راه طوفانی شود و جسم وجان فدای تو کنم و خون من چون چشمه جوشان شود و درخت نوبنیاد انقلاب اسلامی را آبیاری کند، ولی کسی از وجود آن باخبر نباشد.

پروردگارا! دوست دارم که در راه معشوق جسم من تکه تکه شود و هر تکه به افق های دور پرتاب شود و کسی از آن بویی نبرد. دوست دارم که مملو از عشق شوم، آن هم عشق به معشوق، دوست دارم در عشق بسوزم ولی کسی مرا نبیند و پای سوختن، شکر نعمات تو را به جای آوردم و به تو توکل کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار