آمریکا باز هم برای «مسببان» حمله به اربیل خط و نشان کشید

در ادامه اظهارنظر‌های مقام‌های واشنگتن درباره حمله راکتی به پایگاه این کشور در فرودگاه اربیل عراق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر برای «مسببان» این حمله خط و نشان کشید.
کد خبر: ۴۴۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ - 18February 2021

آمریکا باز هم برای «مسببان» حمله به اربیل خط و نشان کشیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با ادامه رایزنی‌های مقام‌های آمریکایی با مقام‌های ارشد عراقی درباره حمله راکتی به پایگاه واشنگتن در فرودگاه اربیل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر درباره این حمله اظهارنظر کرد.

بنا بر گزارش رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری چهارشنبه شب (به وقت واشنگتن) برای عاملان حمله راکتی به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه اربیل عراق خط و نشان کشید.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه تحقیق درباره این حمله در حال انجام است، اعلام کرد که امنیت پرسنل و شهروندان آمریکا «اولویت اول» دولت این کشور است.

پرایس افزود: «ما نمی‌خواهیم درباره پاسخمان (به حمله راکتی در اربیل) اطلاع قبلی بدهیم، اما منصفانه است که بگوییم برای هر گروه مسبب این حمله عواقبی خواهد بود».

این مقام آمریکایی روز سه شنبه هم درباره حمله راکتی به اربیل که در آن چند آمریکایی زخمی شدند، گفته بود که واشنگتن این حملات را در زمان و مکان دلخواه پاسخ خواهد داد.

یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

راکت‌ها یک پایگاه را که نیرو‌های تحت فرمان آمریکا در آن مستقر هستند، هدف قرار دادند

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش پس از این حمله راکتی اعلام کرد که یک پیمانکار غیر‌آمریکایی در این حادثه کشته شد و پنج تن از جمله یک سرباز آمریکایی زخمی شدند. اما سپس اعلام شد که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی، ۹ نفر در این حمله زخمی شده‌اند.

طی روز‌های اخیر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و همچنین ««لوید آستین» وزیر دفاع این کشور با مقام‌های دولت عراق و همچنین اقلیم کردستان عراق درباره حمله به اربیل رایزنی‌هایی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها