فرمانده سپاه امام رضا (ع) در همایش سراسری بسیجیان استان خراسان رضوی:

بسیج کردن توانمندی‌ها رسالت اصلی سپاه پاسداران است

سردار یعقوبعلی نظری گفت: بسیج کردن توانمندی‌ها برای رفع مشکلات مردم و مقابله با تهدیدات، رسالت اصلی سپاه پاسداران است و رفع مشکلات مشروط به این است که بسیجیان برای رفع مشکل مردم، آتش به اختیار به میدان بیایند.
کد خبر: ۴۴۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ - 18February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) در همایش سراسری نقش اقشار بسیج در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی که به مناسبت چهل‌سالگی دفاع مقدس و با حضور طیف‌های گسترده اقشار و آحاد بسیجیان استان در محل تالار انقلاب اسلامی مجتمع آیه‌ها برگزار شده بود، اظهار داشت: از سال ۱۳۵۹ تاکنون، نحله بسیج تلاطمات و فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است که گرچه همواره به خاطر توطئه‌های دشمن در مواجه با خطرات و آسیب‌های فراوان بوده است اما اکنون در یک پیچ تاریخی، در آستانه دستیابی به فتوحات عظیمی قرار دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در تشریح بخشی از توفیقات نظام اسلامی در حوزه تأثیرگذاری بین‌المللی خاطرنشان کرد: چه بسیار کشورها و ملت‌های آزاده‌ای که در منطقه ما، سرزمین‌های آنان توسط قدرت‌های غاصب اشغال می‌شد و خون مجاهدانشان به هدر رفت اما توان تحقق آرمان والای خود را نداشتند اما پس از پیروزی انقلاب و توفیق نهضت خمینی کبیر، روحیه خودباوری در همه ملت‌ها تقویت‌ شده و تفکرات ضد استکباری و ضداستعماری با سرعت بیشتری درحال انتشار است.

وی ادامه داد: متأثر از انقلاب اسلامی، امروز روحیه مجاهدت در منطقه ما درحال غلیان است و به‌واسطه این روحیه، شرایط به‌گونه‌ای تغییر یافته که جریان غاصب و جاعلی که زمانی ادعای حاکمیت بر نیل تا فرات را داشت، امروز به دور خود دیوار کشیده و در وحشت از دست دادن مناطق اشغالی به سر می‌برد.

سردار نظری بابیان اینکه بیانیه گام دوم، طلیعه آغاز فصل جدیدی از این انقلاب است، تصریح کرد: کسانی که به توهم ابرقدرتی ایالات‌متحده، بهبود شرایط و رفع مشکلات مردم را به کسب رضایت سردمداران کاخ سفید قدم می‌زنند، دچار شناخت اشتباهی از آمریکا هستند و انتظار مساعدت از رژیمی دارند که حتی از عهده مشکلات ملت خود برنمی‌آید و در مقابل، این نظام جمهوری اسلامی است که با بیانیه گام دوم، طلیعه فصل جدیدی از مسیر پرافتخار خود را آغاز کرده است.

وی تأکید کرد: در مسیر شناخت نظام سلطه نباید فریفته تبلیغات و رسانه‌های آن‌ها شد. واقعیت آمریکا همان تصویری است که امامین انقلاب در سخنان خود طرح می‌کنند و این تصویر حقیقی به‌وضوح نشان می‌دهد که آمریکا درحال فروپاشی و عقب‌نشینی از مواضع استکباری خود است و اخیراً اندیشکده‎های آمریکایی در پیش‌بینی‌های خود نقل کرده بودند که اگر دولت این کشور تا سال ۲۰۲۵ مقدمات توقف و ساقط کردن جمهوری اسلامی را فراهم نکند، مظاهر اضمحلال آمریکا در دید ملت‌های منطقه عیان می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ترامپ هم عروسک دست صهیونیستم بین‌الملل بود و آن‌هایی که در پیگیری مطامع خود با دستکش مخملی اوباما شکست‌خورده بودند، اوباشی چون ترامپ را روی کار آوردند اما بازهم در متوقف ساختن رشد این شجره طیبه ناکام ماندند.

وی ابراز داشت: امروز دشمن جمهوری اسلامی مستأصل از تهاجم نظامی، تحقق اهداف خود را از طریق تهاجمات فرهنگی دنبال می‌کند. نظام سلطه باورهای جوانان ما را نشانه گرفته است و در مقابل این تهدید نباید از هیچ کوششی در راستای سنگربندی‌های فرهنگی دریغ داشت.

سردار نظری در انتهای سخنان خود در جمع بسیجیان استان ابراز داشت: بسیج کردن توانمندی‌ها برای رفع مشکلات مردم و مقابله با تهدیدات، رسالت اصلی سپاه پاسداران است. بسیج، بستر اساسی تحقق تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی است و این مفهوم به‌عنوان کلیدواژه اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در شرایطی محقق می‌شود که بسیجیان ما معطل جذب اعتبار و تأیید یک مقام نمانند و برای رفع مشکل مردم، آتش به اختیار به میدان بیایند.

وی ابراز امیدواری کرد: نظریه بسیج در پرتوی آرمان‌های انقلاب اسلامی توانسته است تا دروازه‌های جدیدی بر روی جهانیان باز کند و دنیای وامانده و پس‌افتاده از نظریات لیبرالیستی را به برکات و فواید این تفکر مردم‌نهاد متوجه کند. از خداوند متعال می‌خواهیم که برکت خون‌های پاک شهدا، ما را درراه خدمتگزاری به این نظام و مردم یاری نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار