غربی‌ها باید تحریم‌ها را لغو کنند/خروج از پروتکل الحاقی قانونی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خروج از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بر اساس قانون است و غربی‌ها باید تمام تحریم‌های ایران را در عمل لغو کنند و به دنبال حاشیه نباشند.
کد خبر: ۴۴۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ - 19February 2021

غربی‌ها بایدتحریم‌ها را لغو کنند/خروج از پروتکل الحاقی قانونی استبه گزارش گروه سایررسانه‌های دفاع‌پرس، شهریار حیدری در گفتگویی با تاکید بر اینکه مجلس بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نظارت می‌کند، اظهار داشت: دولت به ویژه سازمان انرژی اتمی تاکنون همراهی بسیار خوبی در اجرای مصوبات مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها داشته و در زمان مقرر آن را اجرا کرده‌اند.

وی بیان کرد: ما یک برنامه زمان بندی مشخص در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها داریم و آن مرحله به مرحله اجرایی خواهد شد. خروج از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و سایر مواد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کاملاً بر اساس قانون است و هیچیک از مواد این قانون بر خلاف قوانین بین المللی نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود را به همه جهانیان ثابت کرده است و این موضوع برای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اثبات و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در این باره تایید شده است.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی اگر کشورهای غربی عضو برجام به دنبال بازگشت به این موافقت نامه هستند، باید تمام تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را در عمل لغو کنند و نباید به دنبال مذاکره و به حاشیه بردن برجام باشند.

حیدری ادامه داد: هدف از امضای برجام آن بود که جمهوری اسلامی ایران مسائل هسته‌ای خود را شفاف کند که ما هیچ کار پنهانی نداشتیم و فعالیت‌های خود را همواره به طور شفاف به اثبات رساندیم و وظیفه طرف مقابل لغو تحریم‌ها بود اما آنان هیچیک از تحریم‌های ایران را لغو نکردند و حتی تحریم‌های ایران را اضافه کردند.

وی گفت: قطع به یقین و با در نظر گرفتن ملاحظات و مصالح ملی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در بازه زمانی تعیین شده و به طور دقیق اجرایی خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها