چهل‌سالگی سرو/ شهید «محمدعلی هاتفی»:

شهادت تولّدی دیگر است

شهید «محمدعلی هاتفی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: شهادت تولّدی دیگر است. این واژه‌های زیبا و پرمعنا شمه‌ای از وصایای شهید بزرگوار «محمدعلی هاتفی» فرزند محمدرضا، است که بر تارک تاریخ سرخ شهیدان شاهد می‌درخشد.
کد خبر: ۴۴۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ - 20February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «شهادت تولّدی دیگر است»، این واژه‌های زیبا و پرمعنا شمه‌ای از وصایای شهید بزرگوار «محمدعلی هاتفی» فرزند محمدرضا، است که بر تارک تاریخ سرخ شهیدان شاهد می‌درخشد.

تولّدش در تاریخ ۱۳۴۷/۹/۱۲ بود. وجود پربرکتش به‌عنوان دومین فرزند خانواده نور امید و زندگی را به خانواده‌اش بخشید. خانواده‌ای مذهبی و متدین و زحمت‌کش که تمامی هم‌ و غم خویش را مصروف تعلیم و تربیت فرزندانشان کردند؛ به‌طوری‌که از همان اوان کودکی آثار دیانت و صداقت در اعمال و رفتارشان نمایان می‌شد.

شهادت تولّدی دیگر است

شهید عزیز در این خصوص از سایرین ممتاز بود. کم‌توجه‌ی به زخارف دنیوی، قناعت، توجه ویژه به انجام تکالیف دینی، شرکت در مراسم مذهبی به‌ویژه فریضه‌ی جمعه و جماعت و… از خصوصیات بارز وی بود. نه‌تن‌ها خود، بلکه دیگران را نیز به این امور توصیه و سفارش می‌کرد.

پس از گذراندن دوره‌ی ابتدایی، دوره‌ی راهنمایی را تا کلاس سوّم در مدرسه‌ی راهنمایی حافظ اردکان تحصیل کرد. با وجود تحصیل در کار‌های منزل و بیرون از خانه به پدر و مادرش کمک می‌کرد. خوش‌اخلاق و خوش‌برخورد بود. به صله‌ی ارحام عنایت مخصوص داشت.

همراه با سایر نوجوانان محلّه در پیشبرد و پیروزی انقلاب از طریق پخش تصاویر و اعلامیه‌های امام (ره) و شرکت در راهپیمایی‌ها نقش مؤثری داشت. به امام و انقلاب عشق می‌ورزید و در پی فرصتی بود تا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کند؛ لذا در سال ۶۲ به ندای رهبر و مقتدایش لبیک گفت و جهت مقابله با تهاجم خصم زبون راهی جبهه شد. ۳۳ ماه و ۱۴ روز از بهترین زمان عمرش در جبهه بود و از خود رشادت‌ها نشان داد.

سرانجام در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۱۹ به آرزوی قلبی خود که همانا شهادت در راه حق بود، رسید و در زمین مقدّس شلمچه در عملیات کربلای ۵ جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پیکر مطهرش سال‌ها زینت‌بخش کربلای جنوب ایران بود.

پس از ۸ سال در تاریخ ۱۳۷۴/۵/۷ به وطن اصلی خود بازگشت و بعد از تشییع باشکوه در بهشت شهدای اردکان به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید بزرگوار آمده است:

شهادت تولّدی دیگر است.

امّت شهیدپرور ایران و مردم شهیدپرور اردکان به شما وصیت می‌کنم به اینکه یک موقع نشود امام را تنها بگذارید. امام را مانند نگین انگشتری در میان خود نگه‌دارید و هرگز امام را تنها نگذارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار