۱۱۴ مورد نقض آتش بس در «الحدیده»/ واکنش به حضور داعش در جنگ «مأرب»

زخمی شدن شهروند یمنی در مرز با عربستان در تیراندازی نظامیان سعودی، واکنش حزب «الحق» یمن به مشارک داعش در کنار ائتلاف سعودی در جنگ مأرب و هشدار درباره ادامه توقیف کشتی‌های نفتی یمن از مهمترین اخبار یمن است.
کد خبر: ۴۴۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ - 20February 2021

به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، منابع یمنی از زخمی شدن یک شهروند یمنی در منطقه «آل الشیخ» در بخش «منبه» در مرز عربستان با یمن به دست نظامیان سعودی خبر داد.

۱۱۴ مورد نقض آتش بس در الحدیده

یک منبع نظامی یمنی از ۱۱۴ مورد نقض آتش بس در الحدیده در جنوب یمن از سوی متجاوزان طی ساعات گذشته خبر داد و اینکه شامل پرواز‌های جاسوسی، تلاش برای حمله و نیز تحکیم استحکامات نظامی در «التحیتا» و نزدیکی «خیابان پنجاهم» بوده است.

این منبع به سه پرواز جاسوسی بر فراز مناطق «حیس» و ۱۳ پرواز جاسوسی بر فراز مناطق «کیلومتر ۱۶»، «الفازه»، «الجبلیه»، «الدریهمی» و «الجاح» و نیز ۱۳ حمله با توپخانه و ۸۲ حمله با آتشبار‌های دیگر، اشاره کرد.

واکنش حزب الحق یمن به حضور داعش در جنگ مأرب

حزب الحق یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلام مشارکت داعش در نبرد مأرب علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ماهیت جنگ را مشخص می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این تاکیدی بر آن است که ما بار‌ها گفته‌ایم که گروه‌های تفکیری ابزاری در دست استکبار جهانی هستند و محرک اصلی آن‌ها سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

حزب الحق یمن بیان کرد: آنچه ما از زبان سفیر انگلیس و برخی مسئولان آمریکایی شنیدیم گواهی بر این است که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، جبهه واحدی با گروه‌های تکفیری تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: از ملت بزرگوار یمن می‌خواهیم که هوشیار و بیدار باشند و گول مواضع مقامات آمریکا و انگلیس را نخورند. از همه یمنی‌ها می‌خواهیم که صف واحدی را برای آزادسازی کل یمن تشکیل دهند.

حزب الحق یمن ضمن اعلام انزجار سازمان ملل و نماینده آن در امور یمن در برابر آمریکا، آنرا نشانه تبعیت خفت بار از سیاست‌های آمریکا دانست و اعلام کرد که آن‌ها مانند نمایندگان آمریکا و ائتلاف سعودی عمل می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: ما سازمان ملل را مسئول جنایاتی که ائتلاف سعودی، صهیونیستی و اماراتی علیه ملت مظلوم ما انجام می‌دهند، می‌دانیم.

حزب الحق یمن بیان کرد: در پیش گرفتن این سیاست از سوی سازمان ملل نه تنها به راهکاری منجر نخواهد شد که بر دامنه بحران و جنگ و محاصره خواهد افزود و ملت ما در قبال آن دست بسته نخواهد ماند.

واکنش شدید اللحن به جانبداری سازمان ملل از ائتلاف سعودی و ادامه راهزنی دریایی

«عمار الاضرعی» از مسئولان دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که زیان‌های اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم یمن از راهزنی دریایی کشتی‌های سوخت طی سال گذشته میلادی از ۲۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی از مشقتی که که ۲۶ میلیون یمنی به سبب راهزنی دریایی ائتلاف سعودی متحمل می‌شوند، خبر داد.

مدیر شرکت نفت یمن ضمن انتقاد از موضع گیری نماینده سازمان ملل در امور در گزارش خود به شورای امنیت مبنی بر اینکه میانگین توقیف کشتی‌های نفت یمن از ۷۵ روز فراتر نمی‌رود، اعلام کرد: کشتی «بندج فاکتوری» و «مجنون» بیش از ۳۰۰ روز است که در توقیف به سر می‌برند.

وی ائتلاف ضد یمن و در راس آن‌ها آمریکا و نیز سازمان ملل را مسئول تبعات فاجعه باری اوضاعی که در یمن رقم خواهد خورد، دانست.

الاضرعی تاکید کرد: سازمان ملل توان این را دارد که کشتی‌های توقیف شده را به الحدیده وارد کند؛ اما از آنجا که نیرو‌های دشمن حامی مالی سازمان ملل هستند و هزینه‌های آن‌ها را می‌پردازند، در این راستا حرکت نمی‌کند.

وی افزود: سازمان ملل شریک راهزنی دریایی و ادامه توقیف کشتی‌های سوخت و افزایش رنج یمنی‌هاست.

الاضرعی تاکید کرد: ادامه راهزنی دریایی و توقیف کشتی‌ها فاجعه انسانی را رقم خواهد زد. همه بخش‌های حیاتی و خدماتی طی ساعات و روز‌های آتی در معرض تهدید قرار دارند.

مدیر شرکت نفت یمن اعلام کرد: شرکت نفت یمن شرکتی خدماتی است که به همه شهروندان خدمات رسانی می‌کند.

وی از همه آزادگان دنیا، فعالان حقوق بشری و رسانه‌ها خواست که در کنار ملت یمن قرار بگیرند و ائتلاف ضد یمن و در راس آن‌ها آمریکا و اقدامات ظالمانه و دزدی دریایی کشتی‌های سوخت یمنی را رسوا کنند.

الاضرعی از جامعه جهانی و سازمان ملل وسازمان‌های بشردوستانه خواست که به مسئولیت کامل خود در قبال دزدی دریایی فرآورده‌های نفتی ائتلاف ضد یمن که در برابر سمع و نظر جهانیان رخ می‌دهد، عمل کنند.

برگزاری نشست گسترده در صنعا با هدف بازگردانیدن فریب خوردگان در جبهه مأرب

نشست بزرگی در صنعا با حضور «عبدالله الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات یمن و نیز «حنین قطینه» رئیس امور قبایل یمن و با مشارک شیوخ و بزرگان قبایل استان‌های «شبوه»، «البیضاء» و «بنی ضبیان»، برگزار شد.

در این نشست راه‌های ارتباط با فریب خوردگان در استان مأرب و بازگردانیدن آن‌ها به آغوش کشور و نقشی که شیوخ و بزرگان قبایل در این زمینه می‌توانند ایفا کنند، پرداخته شد.

الحاکم در این نشست به اهتمام «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به قبیله و نقش آن در مقابله با دشمنان اشاره و تاکید کرد: مصون نگه داشتن قبیله و هوشیاری برای شکست طرح‌های دشمن ضروری است.

وی از اهمیت این قبیل نشست‌ها در بازگردانیدن فریب خوردگان به مسیر درست و بهره گیری آن‌ها از فرصت عفو عمومی سخن گفت.

شیخ «حنین قطینه» هم از اهمیت نقش شیوخ و بزرگان قبایل در ارتباط با فریب خوردگان و فراهم آوردن زمینه بازگشت آن‌ها سخن گفت و از مواضع قبایل شبوه، البیضاء و بنی ضبیان تمجید کرد.
وی گفت: ریختن خون یمنی‌ها برای دشمن اهمیتی ندارد و ائتلاف سعودی در راستای تحقیر مزدوران حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار