رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تأکید کرد؛

افزایش همکاری‌های دو جانبه پلیسی ایران و اسپانیا

سردار کریمی بر افزایش همکاری‌ها دوجانبه پلیسی ایران و اسپانیا و مبارزه قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر در سطح منطقه و جهان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۴۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ - 20February 2021

افزایش همکاری‌های دو جانبه پلیسی ایران و اسپانیابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در نشست ویدئوکنفرانسی با رئیس پلیس جرایم سازمان‌یافته و مواد مخدر پلیس اسپانیا اظهار داشت: خواهان ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اطلاعاتی و عملیاتی تا ریشه‌کن شدن قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه و جهان هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه با اشاره به ضرورت تبادل تجربیات پلیسی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بین دو کشور تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌هایی نظیر مقابله و دستگیری قاچاقچیان و سرشبکه‌های اصلی ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین‌الملل، کشف مواد مخدر به کمک ابزار‌های هوشمند بومی و همچنین پیشگیری اجتماعی از گرایش افراد جامعه به سمت اعتیاد به دستاورد‌های مطلوبی رسیده و آمادگی خود را جهت به اشتراک‌گذاری آن به طرف مقابل، اعلام می‌داریم.

وی با اشاره با ضرورت تبادل اطلاعات بین دو کشور افزود: برگزاری جلسات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی به منظور تبادل گزارش‌های مربوط به اطلاعات پرونده‌های اتباع هر دو کشور که در زمینه قاچاق مواد مخدر فعال هستند، تا حد زیادی می‌تواند به دستگیری و زمین‌گیر کردن سرشبکه‌های اصلی قاچاق و تزانزیت مواد مخدر به دو کشور کمک کند.

سردار کریمی در ادامه با اشاره به جدیت جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، به تشریح اقدامات مقابله‌ای و میزان کشفیات پلیس ایران پرداخت و اضافه کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و ایثار و ازجان‌گذشتگی همکارانم در سراسر ایران اسلامی، خوشبختانه در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع یک‌هزار و ۱۵۰ تن مواد مخدر توسط دستگاه‌های مقابله‌ای کشور کشف شد که این آمار مورد تحسین طرف اسپانیایی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دوجانبه افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا آمادگی کامل خود را برای تداوم برگزاری این‌گونه جلسات در جهت انتقال دانش مربوط به تجهیزات کشف، ردیابی و همچنین نرم‌افزار‌های تحلیل اطلاعات که منجر به کشف جرایم سازمان‌یافته درحوزه مواد مخدر می‌شود، اعلام می‌کند.

در ادامه، کمیسر «مارکو فریِس» رئیس پلیس جرایم سازمان‌یافته و مواد مخدر پلیس اسپانیا ضمن قدردانی از طرف ایرانی خود به جهت فراهم کردن زمینه برگزاری نشست موصوف، به روابط صمیمانه و اشتراکات موجود بین دو کشور اشاره و بیان کرد: بی‌شک برگزاری چنین نشست‌های دوجانبه‌ای، می‌تواند به افزایش تبادل اطلاعات و همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در راستای مقابله با این بلای خانمان‌سوز کمک می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و مواد مخدر اسپانیا ضمن دعوت رسمی از همتای ایرانی خود جهت بازدید از دستاورد‌های پلیس کشور اسپانیا در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور اسپانیا آمادگی کامل خود را به‌منظور توسعه روابط در زمینه‌هایی نظیر تربیت سگ‌های موادیاب، تدوین برنامه‌های آموزشی تخصصی، دانش مربوط به شیوه‌های جدید درمان، بازپروری و نگهداری معتادین اعلام می‌دارد.

در این دیدار که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، سربازرس پلیس «آلخاندرو مارتین» معاون رئیس واحد جرایم سازمان‌یافته و مواد مخدر پلیس ملی اسپانیا، خانم «ماریا پولو» مسئول مرکز سگ موادیاب پلیس ملی اسپانیا و همچنین افسران رابط پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و اسپانیا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار