مروری بر زندگی‌نامه شهید «حسن درخشان‌پور»

شهید «بیوک باغبان‌زاده» همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 27 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ - 28February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «بیوک باغبان‌زاده» در اول مهر‌ماه 1344 در تبریز چشم به جهان گشود. وی همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نور شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 27 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «حسن درخشان‌پور» در اول مهرماه 1344 در آذرشهر به دنیا آمد. وی در زمان فعالیت منافقین و حزب توده در سپاه آذرشهر اقدامات موثری انجام داد و در مورد مسائل اجتماعی نیز فرد تلاشگری بود.

در مساجد و مدارس ضمن تبلیغ انقلابی به تدریس آموزش نظامی می‌پرداخت. همیشه به حفظ اسرار همت می‌گماشت و گشاده‌رو و خوش برخورد بود.

به پدر و مادرش کمک فراوانی می‌کرد و هیچ موقع راضی نمی‌شد کوچک‌ترین نارضایتی بوجود بیاید و با همه کاملا صمیمی و مهربان بود.

از تاریخ 27 شهریورماه 1361 در بسیج به حالت مامور فعالیت داشت و در سال‌های بعد به عنوان مربی نظامی و سلاح در سپاه آذرشهر و آموزشگاه سیدالشهدا(ع) تبریز مشغول خدمت بود و در سال 1364 به عنوان مسئول دسته و در تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه 1365 به سمت فرماندهی گروهان منصوب شد و پس از مدتی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 27 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

مادر، تو برای من خیلی زحمت کشیده‌ای، تو راه حق علیه باطل را برای من بازگو کردی. زمان نگذاشت یک لحظه با تو باشم. زمان، زمان خون و قیام است باید با جان و مال و نفس خود قیام کرد و من از طرف شما به حسین (ع) زمان روح خدا لبیک گفتم و این راه را انتخاب کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار