ائتلاف برخی سران جنوب یمن علیه ائتلاف سعودی در مأرب

همزمان با پیشروی بزرگ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت دروازه شرقی مأرب، برخی سران جنوب نیز با کمک به ائتلاف سعودی مخالفت کردند.
کد خبر: ۴۴۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ - 20February 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخی سران جنوب یمن مخالفت خود را با اعزام مبارزانی از استان‌های جنوبی جهت شرکت در درگیری‌های مأرب اعلام و تأکید کردند که اعزام نیرو به این نبرد باید از شمال صورت گیرد.

برخی از رهبران «الحراک الجنوبی» خواستار توقف اعزام فرزندان مناطق جنوبی به جبهه‌های جنگ در مناطق شمالی و مرز عربستان سعودی شده و آن را معامله با خون و جان جوانان دانستند.

طبق گزارش وبگاه «البوابة الإخباریة الیمنیة»، برخی سران جنوب یمن همچنین خواستار استفاده از توانمندی جوانان برای سازندگی جنوب یمن شدند.

از سوی دیگر شماری از فعالان جنوب یمن انتشار برخی فتواها برای تشویق جوانان به جنگ در مأرب را محکوم کردند.

تعدادی از رهبران جنوب یمن نیز در نشستی در صنعاء گفتند که حزب الإصلاح (اخوان المسلمین شاخه یم) با سوء استفاده از فرزندان جنوب آن‌ها را برای اعزام به مأرب تشویق می‌کند.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء، پایتخت این کشور قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، حائز اهمیت بوده و سقوط مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی که مورد حمایت ریاض است، وارد خواهد کرد.

گفته می‌شود پیشروی‌ نیروهای دولت نجات ملی در این استان و رسیدن این نیروها به کمتر از ۳۰ کیلومتری مرکز آن (شهر مأرب) باعث نگرانی شده و ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعاء به شمار می‌رود، نیروهای زیادی به این استان گسیل داشته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار