حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد؛

ضرورت انجام اقدامات جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان

رئیس دستگاه قضا رعایت نکردن آیین‌نامه‌ها را دلیل بروز خرابی در زلزله‌ها برشمرد و بر ضرورت انجام اقدامات جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت تأکید کرد.
کد خبر: ۴۴۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ - 20February 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس دستگاه قضا در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این زلزله‌ها می‌آید، اما اگر بناهای غیر استاندارد بسازیم، تلفات خواهیم داشت. در همین زلزله سی‌سخت خانه هایی کمتر دچار آسیب شده بود و برخی هم آسیب دیده بودند که نشان می‌دهد آیین‌نامه‌ها رعایت نشده است.

وی گفت: اجازه ندهیم که ساختمانی بدون رعایت اصول مهندسی ساخته شود. این موارد را در مناطق مختلف تجربه کردیم. چقدر باید تجربه کنیم؟ نظام مهندسی باید بر رعایت اصول نظارت کند.

رئیس قوه قضائیه افزود:  در این حادثه تا سه هزار خانه آسیب دیده که بیش از ۴۰۰ مورد باید آواربرداری شود؛ اما طبق قانون ترک فعل مسئولان، آقای مهندسی موظف بوده نظارت کند. ترک فعل نسبت به کسانی که مسئولیت نظارت دارد، متوجه همه است.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: با مردم سی‌سخت ابراز همدردی می‌کنیم؛ همچنین نسبت به پیگیری استاندار از گفته‌های مردم شهادت می‌دهم که از ساعات‌های اولیه حادثه کنار مردم بودند که مردم گفتند استاندار خدمت کردند؛ منتهی از نوع خدمت‌رسانی گلایه داشتند که همین‌طور گلایه از عدم عدالت در توزیع امکانات بود.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: عدالت در توزیع مورد توجه باشد تا مردم در برودت هوا دچار مشکل نشوند. مردم در یک محل قطعی اسکان داده شوند و بعد احداث خانه انجام شود. مسئولان هم قول‌هایی دادند تا مردم آرامش خود را بازیابند.

وی بیان کرد: نسبت به اقدامات نیاز است که حرکت جهادی دنبال شود و باید کار با انگیزه انجام شود. باید مدیریت هدفمند و جهادی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی یادآور شد: دو هزار شهید استان گواه این است که چطور خود را فدا کردند تا امکانات را بسازند. هیچ وقت آن‌ها نگفتند پول نیست. پنجم اینکه حرکت و تلاش جهادی با حرکت عادی متفاوت باشد. حرکت جهادی سریع شتابان که می‌طلبد این همه امکانات را در جهت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و احیاء ظرفیت‌ها به کار گرفت.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: مقام معظم رهبری به استان‌هایی که سفر کردند، برکات زیادی به یادگار گذاشتند؛ یکی از استان‌ها اینجاست. برخی از مصوبات اجرایی شده و برخی اجرا نشده است؛ باید بدانیم اجرای مصوبات سفر رهبری گره‌گشاست.

وی در ادامه به برخی مشکلات اشاره و بیان کرد: زندان‌هایی که در کالبد شهری قرار دارد، آماده‌ایم که به خارج از کالبد شهر‌ها منتقل شود. موافق جابه‌جایی زندان یاسوج هستیم که مسئولان استان پیگیری کنند با همکاری سازمان‌ها تا جابه‌جایی انجام شود؛ اما این سوال مطرح است که آیا در احداث فرودگاه، مطالعات درست انجام شده است؟ اگر شده، چرا در این مکان احداث شد که نمی‌توان آن را توسعه داد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: وضعیت کارخانه‌های نیمه‌فعال باید در جلسات ستاد اقتصادی دستگاه قضایی پیگیری شود؛ همچنین مواردی که مشکل قضایی دارد، باید پیگیری شود. مسئله بیکاری مسئله‌ای است که با پیگیری این کارخانه‌های نیمه‌فعال می‌تواند برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر حمایت از مدیران اظهار داشت: مدیر شجاع و کارآمد که حاضر است خود را به خطر بیاندازد، اما مردم دچار مشکل نشوند، مورد حمایت دستگاه قضا خواهد بود.

وی گفت: از مسائل استان بخشی جنگل است که این فضای جنگلی استان چهار فصل نباید دچار آسیب شود. اگر برای کشاورزان مشکلی ایجاد شود، باید طبق ساز و کار رفع شود که از هدر رفتن منابع طبیعی جلوگیری شود و زارعین هم دچار مشکل نشوند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه نعمت بزرگ حفظ انسجام ملی در سطح عالی و میانی کشور از ضروریات است و رهبری همواره بر آن تاکید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: توسعه استان در گروی انسجام مدیران است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار