رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مطرح کرد؛

اعزام ۲۵ هزار طلبه در دفاع مقدس/ ۴۳۰۰ طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس چهار هزار و ۳۰۰ طلبه به شهادت رسیدند، گفت: در جبهه مقاومت هم ۴۵ روحانی شهید شدند که قابل تأمل است.
کد خبر: ۴۴۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ - 21February 2021

اعزام  ۲۵ هزار طلبه در دفاع مقدس/ ۴۳۰۰ طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در اختتامیه اولین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت که صبح امروز (یکشنبه) در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کشور برنامه‌های مختلفی برگزار کرد؛ از جمله این برنامه می‌توان به جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» اشاره کرد که در سراسر کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در سطح کشور از ۹ دی شروع شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: در حوزه دفاع مقدس همانگونه که همه مجموعه‌ها پای کار بودند، امروز هم در برگزاری این جشنواره همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط پای کار امدند.

وی با بیان اینکه روحانیون در حوزه علمی و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس،‌همراهی خوبی با این جشنواره داشتند، تصریح کرد: در زمان جنگ ۲۵ هزار طلبه به جبهه‌ها اعزام شدند و در پرورش معنوی رزمندگان نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس چهار هزار و ۳۰۰ طلبه به شهادت رسیدند، بیان داشت: در جبهه مقاومت هم ۴۵ روحانی شهید شدند که قابل تأمل است.

وی درباره محورهای این جشنواره گفت: فرماندهی حضرت امام (ره) و مدیریت ایشان و مدیریت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در دفاع مقدس و پس از آن، نقش علما در دفاع مقدس و نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در دفاع مقدس از محورهای این همایش بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: این همایش در قسمت کتاب و ترجمه، پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: پنج هزار مطلب به این جشنواره ارسال شد و از این مطالب ۲۰۰ عنوان کتاب تولید شد.

وی در خصوص نقش روحانیت در سطح بین‌الملل گفت: نقش آیت الله سیستانی (ایده‌الله) و مجموعه علمای نجف در جنگ درحال بررسی است که به مطالب خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها