همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» در مشهد+ تصاویر

اختتامیه اولین جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» با حضور مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به صورت ویدئوکنفرانس در مشهد برگزار ‌شد.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ - 21February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، آیین اختتامیه اولین جشنواره «پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با تبیین نقش روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: برنده‌ترین سلاح در تشکیل بسیج، تبلیغ و تأمین نیازهای جبهه، حضور علما در عرصه اجتماعی بود.

وی افزود: اهمیت این نقش آنقدر محرز بود که در این خصوص تردیدی وجود نداشت و نقش بصیرت‌افزایی، تشویق و تشجیع مردم در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی توسط روحانیت با هیچ نقشی قابل مقایسه نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: علاوه بر نقش اثرگذار علما در پشت جبهه، در خط مقدم نیز این نقش استمرار داشت و تعیین‌کننده‌ترین نقش بود. از عقبه تا خط مقدم حضور روحانیت و پرچمداری و پیش‌قراولی این حرکت را به رخ می‌کشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: ایادی دشمن تلاش زیادی دارند تا این نقش جلوه نکند و نادیده گرفته شود؛ اما با احصا نقش روحانیت در دفاع مقدس این توطئه دشمن خنثی خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: یکی از ارزش‌های غیر قابل کتمان دفاع مقدس، نقش و هویت ممتاز روحانیت در دفاع مقدس است؛ بر همین اساس باید دائماً به این موضوع پرداخته شود تا مورد غفلت قرار نگیرد. برگزاری جشنواره «پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» فرصتی برای تحقق این مهم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به نقش‌آفرینی این اداره‌کل در برجسته‌سازی نقش روحانیت استان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در اداره‌کل حفظ آثار استان مصمم هستیم به این نقش به صورت جدی پرداخته شود ولذا از همه طلاب و علما دعوت می‌کنیم تا در جهت احصاء نقش روحانیت در دفاع مقدس بیش از گذشته با اداره‌کل حفظ آثار استان ارتباط برقرار کنند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: پرداختن به نقش مؤثر روحانیت در دفاع مقدس به عنوان یکی از اجزای دانشنامه دفاع مقدس استان در دستور کار اداره‌کل قرار دارد که نیازمند همکاری طلاب نخبه و پژوهشگر است.     

در این مراسم، سردار یوسفعلی‌زاده از حجج‌الاسلام «عوامی»، «طباطبایی»، «علیپور»، «لسانی»، «عرب»، «عنابستانی»، پیشکسوت دفاع مقدس «قلعه‌نوئی» و نویسنده دفاع مقدس «فاطمه جهانگشته» به عنوان منتخبین ملی و استانی نخستین جشنواره «پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» استان خراسان رضوی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار