سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران تأکید کرد؛

لزوم تبیین نقش بی‌بدیل روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در مقابله با توطئه‌های دشمنان تا شکل‌گیری دفاع مقدس و پس از آن همواره نقش مهم و بی‌بدیلی بوده است.
کد خبر: ۴۴۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ - 21February 2021

لزوم تبیین نقش بی‌بدیل روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در جمع خبرنگاران در خصوص نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در مقابله با توطئه‌های دشمنان تا شکل‌گیری دفاع مقدس و پس از آن همواره نقش مهم و بی‌بدیلی بوده است.

وی افزود: اوج این نقش در دوران دفاع مقدس قابل مشاهده است؛ زیرا روحانیت معزز به نسبت میزان جمعیت چندین برابر سایر اقشار جامعه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه تعداد شهدا، جانبازان و ایثارگران در قشر روحانیت با بقیه اقشار قابل مقایسه نیست، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰ هزار روحانی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند که از این تعداد چهار هزار نفر به مقام رفیع شهادت نائل شدند؛ همچنین روحانیت معظم در حوزه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و جبهه مقاومت اسلامی ۴۶ شهید را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است که به نسبت جمعیت، این تعداد شهید فوق‌العاده بالا و بیانگر نقش والای روحانیت در این عرصه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نقش روحانیت هم در امور تبلیغی و هم در ارتقای روحیه رزمندگان و همچنین در حوزه مدیریت و فرماندهی در تمامی ابعاد جنگ مؤثر و چشمگیر بوده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در رأس روحانیت به‌عنوان فرمانده کل قوا مدیریت و راهبرد کلان دفاع مقدس را ترسیم کردند.

سردار باقری ادامه داد: برگزاری این مراسم کار ارزشمندی است در جهت تحقیق و ترسیم آنچه که در دوران دفاع مقدس محقق شد. ان‌شاالله این کار ادامه پیدا می‌کند و به‌عنوان آغازی بر تدوین چشمگیر تجربیات و عملکرد و نقش روحانیت در جبهه‌های گوناگون به ویژه دفاع مقدس توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار