رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد

کشف 490 تن انواع مواد مخدر در سال 93/ تقدیم 10 شهید در سال گذشته

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف 490 تن انواع مواد مخدر در سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ - 11April 2015

کشف 490 تن انواع مواد مخدر در سال 93/ تقدیم 10 شهید در سال گذشته

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار علی مویدی در اولین نشست خبری خود در سال 94 گفت: در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامههای از پیش تعیین شده ناجا توانستیم در سال 93 نود درصد از ماموریتهای خود را محقق کنیم.

این مقام ارشد انتظامی از کشف 490 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و افزود: از نظر عملیاتی و میزان کشف تفاوت چندانی را با سال 93 نداریم اما در اجرای ماموریت تمرکز ویژهای برای ضربه زدن به شبکههای بینالمللی و خردهفروشان محلی صرف کردیم.

وی ادامه داد: در مجموع نزدیک به 1800 مورد عملیات در سطح کشور صورت گرفت که بخشی منجر به درگیری مسلحانه با قاچاقچیان شد.

مویدی تصریح کرد: در این درگیریها 96 نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند و 45 نفرشان مجروح شدند که بر این اساس در حوزه تلفات ما شاهد افزایش 10 درصدی برای قاچاقچیان هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در مجموع عملیاتهای صورت گرفته در سال گذشته 10 نفر از همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در سال 93 مجموعه دستگیریها 30 درصد افزایش داشت، گفت: در حوزه دستگیری معتادان شاهد رشد 87 درصدی و برخورد با قاچاقیان خورد و کلان شاهد رشد 18 درصدی هستیم. این در حالیست که در سال 93 300 هزار مورد پرونده در زمینه قاچاق مواد مخدر در این پلیس تشکیل شد.

مویدی در ادامه با اشاره به اینکه در تمام شاخصهای عملیاتی شاهد رشد 30 درصدی در سال گذدشته بودیم، افزود: این رشد در حالی محقق شد که از نظر تجهیزاتی و نیرویی توان خاصی به ما اختصاص داده نشد.

وی با اشاره به کشف و متلاشی شدن گروههای تمساح، خلیج و حسین پنجک در سال گذشته اظهار داشت: امید واریم در سال 94 با توجه به اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شاهد عدم حضور چنین گروههایی در سطح کشور و منطقه باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: حسین پنجک بیش از صد تن مواد مخدر را در سطح منطقه جابه جا کرده بود، و گردش مالی در حدود 2 هزار میلیارد تومان داشت.

مویدی در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر اینکه چند آشپزخانه صنعتی در سال 93 شناسایی و متلاشی شد، گفت: با همکاری دستگاه قضا و ستاد مبارزه با مواد مخدر 250 آشپزخانه درسراسر کشور شناسایی شد که از این تعداد 200 آشپزخانه در تهران و حومه آن شناسایی و متلاشی شد.

وی در ادامه، صادرات هرگونه مواد مخدر صنعتی از کشور را تکذیب کرد و اظهار داشت: ما هماکنون شاهد ورود پیشسازهای مخدرهای صنعتی به کشور هستیم، و عملا موردی در زمینه ورود مواد مخدر صنعتی به کشور گزارش نشده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، میزان شیشه کشف شده در سال 93 را دو تن اعلام کرد.

مویدی در ادامه این نشست خبری به تشریح جزئیات مواد مخدر کشف شده در سطح کشور پرداخت و تصریح کرد: 390 تن تریاک، 70 تن حشیش، 8 تن مُرفین، 10 تن هرویین و 15 تن سایر موارد از مجموعه کشفیات ما بود که استان کرمان با 95 تن کشف هرمزگان 62 تن مجموعه مرزبانی ناجا 63 تن و سیستان و بلوچستان 46 تن رکورد داران کشف مواد مخدر در کشور هستند.

وی همچنین از کشف 22 تن انواع مواد مخدر در 20 روز اول سال جاری در کشور خبر داد، و گفت: بر اساس کارهای اطلاعاتی توسط پلیس تهران باندی شناسایی شد که اقدام به ورود این محموله به کشور میکرد. سردسته این گروه فردی بنام "غول بچه" بوده، که سنی کمتر از 20 سال دارد؛ اما خوشبختانه پلیس توانست 3 نفر از اعضای این گروه را دستگیر و تعدادی اموال و املاک را از این فرد شناسایی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها