مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید:

بانوان نقش مهمی در تداوم مسیر شهدا در جامعه دارند

نخستین یادواره بانوان شهیده، جانباز و آزاده استان کرمان با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در محل گلزار مطهر شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ - 22February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «فریده اولاد قباد» مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز (یکشنبه) در یادواره بانوان شهیده، جانباز و آزاده استان کرمان با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» که در محل گلزار مطهر شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار شد، با اشاره به اینکه بانوان بزرگوار نقش مهمی در همکاری و همفکری، پشتیبانی از ولایت و ادامه مسیر شهادت با صبر و استقامت خود داشتند، اظهار داشت: زنان ما در مبارزات سیاسی دوران انقلاب حضور پررنگی داشته و با پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه اصلی خود بازگشتند.

وی بابیان اینکه امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای به بانوان، حقوق انسانی و جایگاه آن‌ها در جامعه اسلامی داشتند، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی به جایگاه زن، توجه ویژه‌ای داشته است و این از برکت‌های این نظام است.

مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: امروز شبیخون فرهنگی بزرگ‌ترین مانع اجتماعی است و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی بسیار مهم و موردتوجه مقام معظم رهبری است.

اولاد قباد با اشاره به اهمیت جلوگیری از دوگانگی ارزشی در جامعه، گفت: رسالت والدین و مادران ما در تربیت نسل آینده بسیار مهم است و با آموزه‌های اخلاقی و دینی باید تلاش کنیم تا مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم.

وی با ارج نهادن به مادران و همسران شهدا گفت: مردان و زنان سلحشور این سرزمین در بحرانی‌ترین شرایط توانستند کشور را مدیریت کنند و نقش زنان در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مصداق نقش ایشان در دفاع از باور‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است و ما نقش زنان در حمایت همه جانبه در دوران جنگ تحمیلی را دیدیم.

احمد گروئی ساردو مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این مراسم برای تجلیل از کسانی است که نه‌تن‌ها در نقش پرورش‌دهندگان ایثار بلکه به‌عنوان یک ایثارگر قدم در میدان جهاد نهادند و برای حفظ این نظام و ارزش‌های آن از جان و سلامتی خود گذشتند. بهترین الگوی تمامی این زنان، بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) است و شهدای زن با تأسی از آن حضرت در مسیر ولایت مداری، حق و دفاع از اسلام جان خود را تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این یادواره با اشاره به جایگاه بانوان شهیده، خاطرنشان کرد: هر شهید به‌اندازه وسعت روحی خود جامعه اطرافش را پاک و طیب می‌کند بنابراین شهید هم طاهر است و هم مطهر و جایگاه رفیعی دارد که آرزوی هر عبد صالحی است.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز با تقدیر از برگزارکنندگان این یادواره گفت: استان کرمان میزبان برگزاری نمادین این یادواره در کنار مرقد شهید سلیمانی شد تا نقش بانوان در صحنه‌های تاریخی و اجتماعی و جنگ تحمیلی بیشتر تبیین شود و زحمات و سختی‌هایی که کمتر به آن‌ها پرداخته‌شده و برجسته نشده بیشتر هویدا شود.

گفتنی است، در این مراسم از شناسنامه دانش‌آموز شهیده امنیت استان «محبوبه مرسل پور» و سند هویتی مادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بانو «فاطمه سلیمانی» رونمایی شد.

پس از این مراسم مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، مدیرکل امور زنان استانداری کرمان و مدیر موسسه مددکاری سپاه ثارالله کرمان با مادر شهید والامقام «غلامرضا انجم شعاع» و خانواده معظم شهید «احمد حسن‌زاده» دیدار و از آن‌ها تجلیل کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها