فرمانده کل ارتش:

مدیریت جهادی در ارتش جاری است/ مسئولان «شهید فلاحی» را الگوی خود قرار دهند

سرلشکر موسوی با اشاره به ساری و جاری بودن مدیریت جهادی در ارتش گفت: فرماندهان و افرادی که می‌خواهند در عرصه‌های مختلف این کشور مسئولیت بر عهده بگیرند و مسیر خود را با موفقیت طی کنند، باید شخصیت شهید فلاحی را الگو قرار دهند.
کد خبر: ۴۴۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ - 22February 2021

مدیریت جهادی در ارتش جاری است/ مسئولان «شهید فلاحی» را الگوی خود قرار دهندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در بازدید از گنجینه سرلشکر شهید «ولی‌الله فلاحی» در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این فرمانده شهید ارتش اظهار داشت: همه وسایل و تجهیزات شهید فلاحی به همت فرمانده دافوس ارتش در این مکان جمع‌آوری شده تا به یک مبدأ برای شناخت بیشتر این شهید و شخصیت ارزشمند جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

وی ادامه داد: شهید فلاحی بالاترین شخصیت نظامی شهید کشورمان است؛ هنگامی که شهید فلاحی به شهادت رسید، جانشین فرمانده کل قوا بود. این شهید بزرگوار همیشه برای ما یک فرمانده باسواد، قاطع، دانشمند و با اراده مثال‌زدنی بوده است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه شهید فلاحی ارتش نامنظم روز‌های بعد از پیروزی انقلاب را منظم کرد، گفت: این شهید بزرگوار در مقابل تمام فتنه‌هایی که در هر نقطه از ایران سر برمی‌آوردند به دفاع از انقلاب اسلامی ایستاد؛ هنگامی هم که دوران جنگ تحمیلی آغاز شد، همین ارتش را سازماندهی کرد و به میدان برد و فرماندهی کرد. در واقع ارتش پایان بهمن ۵٧ را به ارتش پیروز عملیات ثامن‌الائمه (ع) در سال ۶٠ تبدیل کرد و تحویل داد.

سرلشکر موسوی افزود: او با این کار عشق خود به ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی را ثابت کرد؛ شخصیت کم‌نظیری که جامعه امروز ما به شناخت و تحقیق هرچه بیشتر درباره او نیازمند است. مدیران، فرماندهان و افرادی که می‌خواهند در عرصه‌های مختلف این کشور مسئولیت بر عهده بگیرند و مسیر خود را با موفقیت طی کنند، باید شخصیت شهید فلاحی را الگو قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهید فلاحی با وجود همه مشکلات، مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها توانست کار خود را با موفقیت انجام دهد، یادآور شد: او توانست با همین خصوصیت‌ها کار خود را با موفقیت به پایان برساند و از این مشکلات و موانع عبور کرده و یک مدیریت و فرماندهی جهادی را اعمال کند. کاری که در دافوس ارتش برای گرامیداشت شهید فلاحی انجام شد، ضمن فراهم کردن زمینه آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با این شهید بزرگوار یک نقطه شروع برای ورود به شناخت این شخصیت بزرگوار است.

فرمانده کل ارتش در پاسخ به این سوال که ارتش برای شناخت راه شهدایی همچون شهید فلاحی و ادامه راه آن‌ها چه فعالیت‌های انجام داده است، گفت: سال‌هاست در دانشگاه‌های افسری و دافوس ارتش درس‌های مدیریت جهادی تدریس می‌شود و بخش بسیاری از آن به شناخت بزرگانی همچون شهیدان فلاحی، ستاری، همتی و بابایی تعلق دارد که ابعاد شخصیتی آن‌ها در این کلاس‌ها برای دانشجویان جوان تدریس می‌شود. حتماً در آینده فلاحی‌ها، صیاد شیرازی‌ها، ستاری‌ها و بابایی‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از گذشته خواهند بود. همین‌طور که امروز نیز در همه جای ارتش، افراد با مکتب مدیریت جهادی آشنایی پیدا کرده‌اند و در حال دنبال کردن همان راه و روش هستند.

سرلشکر موسوی همچنین با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بر ضرورت دشمن‌شناسی و عدم غفلت از دشمن تأکید و عنوان کرد: ارتش و نیرو‌های مسلح ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و غفلت از دشمن و ترفند‌های او خسارات جبران‌ناپذیری برجای خواهد گذاشت.

وی جایگاه نیرو‌های مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار با اهمیت دانست و گفت: بر تن کردن لباس سربازی تحت فرماندهی ولی فقیه و مجتهدی جامع‌الشرایط و با وجود آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگ الهی است که باید سپاسگزار این نعمت باشیم و همواره به یاد داشته باشیم که چه شهدای گرانقدری جان خود را به منظور سربلندی این نظام مقدس فدا کرده‌اند و ما بدهکار این عزیزان هستیم.

فرمانده کل ارتش بر اهمیت نقش نیرو‌های مسلح در تولید امنیت تأکید و خاطرنشان کرد: ما سربازان این لباس سربازی را بر تن کرده‌ایم و آماده هستیم هرگونه تجاوز و کج‌خیالی دشمنان را با قدرت پاسخ دهیم و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع انجام تکلیفی شود که بر شانه ما است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار