انتقاد ایران از کارشکنی‌های ائتلاف سعودی در قبال حل و فصل سیاسی بحران یمن

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با نماینده ایتالیا از کارشکنی‌های ائتلاف سعودی در قبال حل و فصل سیاسی بحران یمن انتقاد و بر ضرورت آتش بس سراسری و رفع محاصره کامل یمن تأکید کرد.
کد خبر: ۴۴۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ - 22February 2021

انتقاد ایران از کارشکنی‌های ائتلاف سعودی در قبال حل و فصل سیاسی بحران یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی به صورت تصویری با «دفلیچه» نماینده ویژه ایتالیا پیرامون آخرین تحولات یمن گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو دو طرف بر لزوم حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور حل و فصل سیاسی بحران یمن و همچنین بر لزوم عزم جامعه جهانی به منظور تسریع در پایان جنگ یمن با توجه به اوضاع وخیم انسانی در این کشور تاکید کردند.

انتقاد از کارشکنی‌های ائتلاف سعودی

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پایبندی دولت نجات ملی یمن به تعهدات خود در قبال ابتکارات سازمان ملل، از کارشکنی‌های ائتلاف سعودی و دولت مستعفی هادی در قبال حل و فصل سیاسی بحران یمن انتقاد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های جامعه بین‌الملل توافقی عادلانه در راستای منافع مردم یمن حاصل شود.

وی همچنان بر ضرورت آتش بس سراسری و رفع محاصره کامل به صورت همزمان برای جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در یمن و ورود به روند سیاسی تاکید کرد.

نماینده ویژه ایتالیا در امور یمن نیز در این دیدار، موضع ایتالیا در قبال یمن را مسؤولانه خواند و گفت که کشورش همواره بر پایان جنگ یمن بر مبنای تلاش‌های سازمان ملل و در جهت کمک‌های انسان دوستانه تلاش داشته و شرایط کنونی را برای رسیدن به راه حل سیاسی به منظور پایان بحران انسانی یمن مثبت ارزیابی کرد.

علی اصغر خاجی همچنین امروز به صورت تصویری با «پائولو دیونیزی» نماینده ویژه ایتالیا در امور سوریه گفتگو و تبادل نظر کرد.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن اخیرا سفری دو روزه به تهران داشت و با مقامات وزارت امور خارجه و همچنین خاجی دیدار و درباره اوضاع یمن به رایزنی پرداخت.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در دیدار با دستیار ارشد وزیر امور خارجه، بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها