معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی:

موزه دفاع مقدس مکانی برای بیان تاریخ جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی است

«غلامرضا هوایی» با توجه به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این مرکز مکانی برای بیان تاریخ جنگ تحمیلی و تاریخ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۴۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 22February 2021

مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس مکانی است جهت بیان تاریخ جنگ تحمیلی و تاریخ انقلاب اسلامی«غلامرضا هوایی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاع‌پرس در بجنورد، گفت: از برکت خون شهدا ما سال هاست که بهره مندیم و وظیفه مند بودیم که به موضوع شهدا و بزرگداشت یادمان شهدا بیشتر برسیم.

هوایی با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستم، تصریح کرد: تمام تلاش خود را جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان  انجام می‎دهیم.

این مسئول افزود: جهت ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت گلزار شهدای روستای بدرانلو را بهسازی و بازسازی خواهیم کرد و یک محوطه مرتبی و در شان شهدای عزیز درست خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در فاز اول و در فازهای بعدی ساخت و سازها به ساخت و ساز یادمان شهدای داخل استان اتفاق خواهد افتاد، ساخت یادمان شهدا در تمام روستاهایی که شهید وجود دارند علاوه بر این که شهرها را انجام دادیم این اتفاق در روستاهای استان هم انجام خواهد شد.

هوایی خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی و  موزه دفاع مقدس خراسان شمالی یکی از بهترین پروژه هایی است که در استان خراسان شمالی است که در واقع مراحل آخر اجرایش را می گذراند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی بیان کرد: انشالله در هفته آینده با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و استاندار خراسان شمالی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به بهره برداری می رسد.

هوایی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان چیزی حدود 2.5 الی 3 هکتار مساحت دارد همچنین  امکانات متعددی دارد ، در محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ادوات نظامی نشان داده شده است.

این مسئول اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، موزه ای است که می تواند به فرزندادن ما و محصلین دانش آموزان و مردم شهید پرور استان خراسان شمالی  و به خصوص مردم شهید پرور بجنورد تاریخ جنگ تحمیلی و تاریخ انقلاب اسلامی را بیاموزد.

غلام رضا هوایی در پایان گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی  چون در مجاورت پارک دوبرابر قرار دارد بنا است در فازهای بعدی نقشه عملیات های دفاع مقدس پیاده شود تا مردم شهید پرور خراسان شمالی در روند ایثارگری ها و نبردهای جانانه ای که فرزندانانشان در طول دوران جنگ داشتند به درستی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها