حجت‌الاسلام رئیسی در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس:

ضرورت انجام اقدامات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس/ باید قرائت صحیحی از دفاع مقدس بیان شود

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس گفت: سرداران و کسانی که قرائت دقیق و صحیحی از دفاع مقدس دارند، این حادثه عظیم را قرائت کنند.
کد خبر: ۴۴۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ - 23February 2021

ضرورت انجام اقدامات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس/ باید قرائت صحیحی از دفاع مقدس بیان شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بیان صحیح واقعیات دوران هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: روایت‌ها در مورد دفاع مقدس باید صحیح باشد.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است، گفت: سرداران و کسانی که قرائت دقیق و صحیحی از دفاع مقدس دارند، این حادثه عظیم را قرائت کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: در مورد عملیات غرورآفرین و مقتدرانه سپاه در مورد عین‌الاسد شما بنگرید که چه روایت‌هایی شد؛ یک روایت از سوی جبهه دشمن و روایت دیگر از سوی نیرو‌های مسلح عزیز ما مطرح شد؛ لذا باید از تحریف تاریخ هشت ساله دفاع مقدس جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: اگر به تاریخ نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که حواث و رویداد‌ها و روایت‌های مختلف شده است و گاهی تاریخ را منحرف کرده‌اند. دشمنان اسلام گاهی مهم‌ترین حوادث در طول تاریخ را به نفع خود روایت کرده‌اند.

وی گفت: عاشورا روایت‌های مختلفی دارد؛ یک روایت حکومت یزیدی است که این‌گونه عاشورا را تشریح می‌کنند که عده‌ای خارجی آمدند و در برابر اراده حکومت و منافع مردم قیام کردند؛ روایت دیگر از سوی حضرت زینب (س) است؛ روایتی که فلسفه عاشورا را قیام در برابر ظلم و ستم دشمنان اسلام بیان می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دفاع مقدس باید آن‌چنان که بوده برای نسل‌های مختلف تبیین شود، عنوان کرد: امروز امپراطوری رسانه‌ای دشمن به نحوی به دنبال گسترش اخبار جعلی و عدم تعقل در قبال وقایع دفاع مقدس است و دشمن می‌خواهد که در اقصی‌نقاط عالم تحلیل‌هایی مخدوش را ارائه کند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه باید نقش کشور‌های مختلف از نظر سیاسی، اقتصادی، تسلیحاتی و رسانه‌ای در جنگ مشخص شود، افزود: در دفاع مقدس تمام دنیا دید که همه کفار و کسانی که دشمن ایران بودند در کنار صدام و در مقابل ما ایستادند.

رئیس دستگاه قضا در خصوص منشور ملل متحد و رویکرد سازمان ملل در قبال تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران تأکید کرد: این سوال باید برای عدالت‌خواهان جهان مطرح باشد که چرا سازمان ملل در آن زمان متجاوز را معرفی نکرد.

وی اضافه کرد: چرا سازمان ملل از تجاوز عراق و شرکاری آن به ایران ممانعت نکرد، چرا آمریکا و نظام سلطه اجازه ندادند بیانیه‌هایی که لازم است در زمان خودش منتشر شود و چرا کسانی که باید پیگیری می‌کردند تا متجاوز به تجاوز ادامه ندهد، به جای ممانعت از حمله، به او کمک کردند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کشور‌های عربی باید پاسخگو باشند که چرا به وظیفه خودشان عمل نکردند، گفت: باید جامعه حقوقی دنیا نسبت به حقوق ملت ایران در دفاع مقدس مطالبه‌گری کند؛ پیگیری و مطالبه حقوقی ملت ایران در دفاع مقدس عین عقلانیت است.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: باید به عصر‌ها و نسل‌ها گفت که جریان دفاع مقدس جریان جنگ اراده بود؛ یک اراده، اراده نظام سلطه‌گر است و در مقابل آن، اراده پولاین ملت ایران و نیرو‌های مسلح و بسیجیان است؛ اراده ما متکی بر ایمان به خداوند است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه میدان دفاع مقدس میدان رسوایی نظام سلطه است، گفت: هر نفسی که جانبازان و ایثارگران می‌کشند، استیضاح جریان مدعی حقوق بشر در عالم است.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: آلمان، فرانسه و انگلیس که مدعی حقوق بشر هستند در کنار صدام و در مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادند و سلاح شیمیایی و تسلیحات مختلف در اختیار رژیم بعثی عراق گذاشتند که باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال گسترش جاهلیت مدرن هستند، افزود: جاهلیت مدرن که مسلط به سلاح علم و فناوری و رسانه‌های مختلف است، به دنبال این است که تحلیل و عقلانیت در کشور وجود نداشته باشد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه حفظ آثار و نشر آن‌ها اقدامات بسیاری انجام داده است، گفت: باید بسیار تلاش کنیم تا بتوانیم دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: امروز باید آنچه آمریکا در نقض حقوق بشر در دفاع مقدس انجام داده است را به تصویر بکشیم و باید معلوم شود که شرکای جرم چه کسانی هستند.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد که کیفرخواستی تنظیم شود و تمام جرایم آمریکا و نظام سلطه را در آن قید کنیم، کیفرخواست بلندی خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کشور‌هایی که به صدام سلاح شیمیایی دادند، باید شرمنده باشند، افزود: امروز باید نمایندگان آن کشور‌ها در کنار جانبازان شیمیایی ما بنشیند و از درد‌های آن‌ها آگاه شوند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس در کشور عراق گفت: رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که خودش دستور این ترور را داده است و این تروریسم رسمی دولتی است.

وی ادامه داد: امروز وظیفه حقوق‌دانان عالم در مقابل آمریکا که رسماً اعلام کرده این ترور را انجام داده است، چیست؟ باید ساکت ننشینند و در برابر تروریسم دولتی فریاد بزنند.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: داعش مولود آمریکاست و کسانی که جلوی داعش را می‌گیرند، باید مورد تشویق قرار گیرند؛ اما آمریکایی‌ها آن‌ها را ترور می‌کنند و خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار