در جلسه کارگروه خانواده مقابله با کرونا بنیاد شهید مطرح شد؛

جانبازان شیمیایی، قطع نخاع و صعب العلاج باید در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند

مشاور امور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حضور مدیران کل بنیاد شهید استان‌ها در جلسات ستاد مقابله با کرونا را ضروری دانست و بر اولویت قرار دادن جانبازان شیمیایی، قطع نخاع و صعب العلاج در واکسیناسیون تاکید کرد.
کد خبر: ۴۴۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 23February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه کارگروه خانواده مقابله با کرونا، بنیاد شهید از سوی وزارت کشور با حضور فریده اولادقباد مشاور امور بانوان بنیاد شهید، نمایندگان بسیج، دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونت بهداشت و درمان، معاونت توسعه و تعاون و معاونت توسعه و منایع انسانی، دیروز (دوشنبه) در اداره کل امور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

فریده اولاد قباد مشاور امور بانوان بنیاد شهید ضمن ایراد سخنرانی در این نشست اظهار داشت: تعدادی از مشاورین امور بانوان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در این کمیته بانوان و کارگروه خانواده‌ها عضو شدند و در این راستا جلسه‌ای با دکتر عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید نیز داشتیم که قرار شد کار‌هایی که بنیاد، برای جامعه هدف در رابطه با کرونا می‌تواند انجام دهد را اولویت بندی کنند و به ما اطلاع دهند.

مشاور امور بانوان بنیاد شهید در ادامه بیان کرد: در این دوره بیماری کرونا، جانبازان شیمیایی، دارای بیماری صعب العلاج و قطع نخاع، دارای شرایط خاص هستند. مثلاً جانبازان شیمیایی دستگاه اکسیژنی را که قبلاً با قیمت ۳۵۰ هزار تومان تهیه می‌کردند در حال حاضر این دستگاه را باید بین سه و نیم تا چهار میلیون تومان تهیه کنند.

اولاد قباد با اشاره به واکسن کرونا اظهار داشت: قرار است جانبازان شیمیایی قطع نخاع و کسانی که دارای بیماری هستند، در اولویت واکسیناسیون قرار داده شوند. البته علاوه بر جانبازان گرانقدر، والدین شهدا و همسران آن‌ها که در شرایط کهولت سن قرار دارند نیز در اولویت واکسیناسیون هستند.

وی افزود: ما این موضوع را به ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقال می‌دهیم و در زمانی که این واکسن قرار است بین مردم توزیع شود تا آن‌ها واکسینه شوند، این قشر گرانقدر ما در اولویت دریافت تزریق واکسن قرار می‌گیرند.

مشاور امور بانوان رئیس بنیاد شهید در ادامه تصریح کرد: ما به منظور پیشبرد اهدافمان در این رابطه، کمیته‌ای تخصصی با حضور نمایندگان بسیج، دفتر نمایندگی، ولی فقیه، معاونت بهداشت و درمان، معاونت توسعه و تعاون و معاونت توسعه و منایع انسانی زیر نظر وزارت کشور تشکیل داده ایم.

اولاد قباد با اشاره به حضور مدیران کل بنیاد شهید در جلسات ستاد مقابله با کرونا در استانها، گفت: طی جلساتی که با معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید داشتیم مقرر شد که با استانداری‌ها رایزنی کنند و مدیران کل بنیاد شهید در جلسات ستاد مبارزه با کرونا در استان‌ها حضور داشته باشند تا بتوانند دغدغه‌های خانواده‌های معزز شهدا و جامعه ایثارگری را ارائه دهند که این موضوع هم شامل جانبازان شیمیایی، قطع نخاع، صعب العلاج، والدین شهدا و همسران آن‌ها نیز می‌شود تا در واکسیناسیون کرونا در اولویت قرار گیرند و همین که بتوانیم رایزنی‌های برون سازمانی برای رفع مشکلات آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها